אנחנו גולשים בפייסבוק, מבלים שם שעות ארוכות, האם אנחנו כבעלי עסקים, באמת יודעים לנצל את הפלטפורמה הנפלאה הזאת לטובתנו?
במאמר הקודם דיברנו על חשיבות בחירת והעברת מסר מדויק לשם תשתית שיווקית לעסק. הפעם אנחנו נדבר ברמה הפרקטית – כיצד מעבירים את המסר בצורה טובה דרך הפרופיל האישי שלכם.
אמנם אני לא נהנית לנצל את פייסבוק נטו לעסקים, אם נסתכל על תנאי שימוש זה גם לא הכי חוקי, אך ישנם דרכים כיצד תוכלו להעביר את המסר השיווקי באלגנטיות וללא מטרד מיותר לאחרים. למעשה תוכלו לייצר מצב שכל החברים שלכם בפייסבוק ידעו מה אתם עושים ויהפכו למשווקים שלכם.
בואו נדבר איך תוכלו להפוך פעולה כל כך נעימה – שיח וקשקשת עם חברים, למשהו מועיל ואפקטיבי לשיווק שלכם.
תמונת פרופיל – תמונה שכל אחד רואה בכל מסר שלכם בפייסבוק. במידה ואתם יכולים להעביר את המסר השיווקי דרך תמונת פרופיל, זה יהיה נהדר. אך אם לא בא לכם להצטלם עם בגדי עבודה, או שאין לכם שום רעיון יצירתי, מומלץ שהפורמליות של התמונה תתאים למה שאתם עושים. או לפחות שתמונה תהיה ייצוגית, ברורה, יפה ועם חיוך קוסם ושרמנטי שלכם.
תמונת נושא – זוהי אחת התמונות החשובות ביותר להעברת המסר השיווקי. כל פעם שמשהו מרחף עם העכבר על תמונת הפרופיל שלכם, דבר ראשון שהוא רואה זה תמונת נושא שלכם. לכן חשוב מאוד שתמונת נושא תיקשר בתודעתם של חברים שלכם למסר שאתם רוצים להעביר. מצד אחד אסור לשים עליה לוגו, מצד שני אם תשבו עם מעצב גרפי, הוא יצליח לייצר עבורכם תמונת נושא נהדרת, שתעביר את המסר במדויק.
אני ממש ממליצה להשקיע בשני דברים: תמונת פרופיל ותמונת נושא. כי זה הפנים שלכם בעולם הוירטואלי של היום.
מקום עבודה – נסו לרוקן את המידע המיותר והישארו רק עם שם הדף העסקי שלכם. שימו בתור תפקיד תיאור כמו “בקרו בדף שלי” או “עשו לייק לדף העסקי שלי”. כך תנצלו לטובתכם את מקום העבודה ותהפכו את הפרופיל האישי שלכם לכרטיס ביקור מהלך.
אולי שמתם לב שחלק מהפרופילים האישיים הפכו להיות מסע פרסום אחד מתמשך. פרופילים אלה בדרך כלל מלאים בחברים לא אמיתיים, ואנשים אמיתיים פשוט מפסיקים להתייחס לפרסומים אלה. פייסבוק כל הזמן עובדים קשה מאוד כדיי לסנן מידע שאינו רלוונטי עבורכם ולהשאיר רק פרסומים שיגרמו לכם להיות מכורים לרשת החברתית ולא לעזוב אותה לעולם. לכן מן הסתם פרופיל אישי שהפך לעסקי ואין מאחוריו אישיות מעניינת לא משרת את האינטרסים של פייסבוק, ובסופו של דבר הפרסומים שלכם יעלמו מציר הזמן של כל החברים שלכם.
חשוב מאוד לשמור על תדמית של אישיות מעניינת. למרות שמדובר בפייסבוק אישי, חשוב לשמור על רמת עניין גבוהה כלפי הפרופיל האישי. לנסות לשתף תכנים חדשים מעניינים, לשתף מחשבות בצורה עניינית ומדליקה, לשמור על הומור ושיח אמפתי וחברותי.
כל הסעיפים פה טובים, אבל רק אם אתם שומרים על מידת מינון מאוזנת והגיונית. שימו לב גם לכמה אנשים מגיבים ואיך. רצוי שתשמרו על סגנון שמעורר שיח נעים ומעניין סביב השיתופים שלכם.
כאשר אתם מחליפים מקצוע, או קורה משהו משמעותי בחייכם, הגיוני וטבעי שתשתפו את רגשותיכם בנוגע לזה לעתים קרובות. אך לאחר תקופה מסויימת תראו שההד הולך ויורד, ואנשים רוצים להכיר צדדים אחרים באישיות שלכם. לכן לא משנה אם אתם מנהלים דף עסקי או אישי, חשוב לשמור על גיוון, שפה מעניינת וקולעת, ולהעביר מגוון רב של מסרים מעניינים. שורה תחתונה הפרופיל שלכם צריך להיות מעניין, מגוון. כך תוכלו לשמור על רמה גבוה של שיתוף פעולה מצד החברים שלכם. הם יחכו וישמחו לראות שיתופים שלכם. כמו כן תוכלו מדי פעם לזרוק מילה או שתיים על מה שאתם עושים ולשמור על תודעה גבוהה בקרב החברים שלכם בפייסבוק.
אני מבינה לגמרי. לא לכולם זה מתאים. כל אחד מחליט לעצמו מה הוא הגבול של חשיפת פרטים אישיים. ניתן לייצר תוכן אישי ומעניין שלא פולש יותר מדי לדברים אישיים ועדיין לשמור על רמת עניין גבוה. למשל:
באיזשהו שלב תנצלו את מירב הקשרים שלכם ותצטרכו להגדיל את הפעילות העסקית שלכם דרך הפייסבוק. ואז נשאלת השאלה כיצד תוכלו להגדיל את מעגל החברים שלכם בצורה נכונה? ישנם הרבה אופציות, להלן כמה מהם: