apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

שיווק- מסר מדויק

שיווק - מסר מדויקבכל דרך שבה תבחרו לשווק, ובהמשך תגלו שיש באמת המון דרכים לשיווק עצמי, חשוב להתמיד להיות מאוד ברורים ומדויקים במסר השיווקי שלכם. המטרה היא ליצור בהירות מושלמת לגבי מה שאתם עושים. דווקא עסקים קטנים, בתחילת דרכם נוטים לחשוב שכמה שיגעו ביותר תחומים ויפנו לקהל יעד רחב יותר, כך יש סיכוי גבוהה יותר להצלחה. הרי השוק כל כך “גדול”, ואנחנו צריכים רק “ממש מעט” ממנו. ודווקא ההפך הוא הנכון, כמה שנרבה יותר במסרים כך המסרים ייקלטו פחות באזני השומעים. כמה שרשימת השירותים והמוצרים שלנו גדולה יותר, כך יותר קשה לשמר את הזיכרון ואסוציאציה נכונה בראשם של המאזינים.

לחלק קודם | לתחילת הסדרה

ודווקא למסר אחד, מדויק, יש הרבה יותק סיכוי להתבצר בתודעה ולשרת את בעל העסק בהמשך. השאלה המהותית היא כיצד לבחור את המסר המדויק שלנו, ויתרה מזאת כיצד להתמיד בו ולהרוויח מזה.

לשם כך אנחנו צריכים קודם כל להגדיר מיהו לקוח מצוין לעסק שלנו. ובלקוח מצוין הכוונה היא ללקוח רווחי, נוח ועדיף אחד שגורם לעסק שלנו לגדול להתפתח, כלומר לקוח משווק בצורה אקטיבית את העסק שלנו לסביבה שלו.

ההמלצה היא להשתמש בפרופיל לקוח קיים בעסק. חשוב שנצמד לפרופיל מציאותי, ונבסס את ההחלטה שלנו על לקוח שכבר עובד איתנו ומייצר עבורנו לקוחות. אך במידה ואתם ממש בהתחלה, ניתן להמציא לקוח היפותטי. חשוב אמנם לחשוב על תכונות שאינן סותרות זו את זו. למשל לקוח שמקבל החלטת קנייה מהירה, ספונטני וחברתי אך עם זאת נאמן לעסק שלכם. בדרך כלל או שלקוח מקבל החלטה מהירה וספונטני, או שהוא שקול ונאמן…

יתרון נוסף בעבודה עם פרופיל לקוח אמיתי, היא יכולת שלכם לחקור מהן הצרכים והכאב של הלקוח ומה הצלחתם לשדר לאותו לקוח על מנת למשוך אותו לעסק שלכם. מה היה נכון במכירה. מה הלקוח מספר לסביבה שלו על חווית הקנייה שלו. תוכלו לחקור בצורה מעמיקה מה כבר כן עובד עבורכם.

במידה ותצטרכו לעבוד עם לקוח היפוטטי, מומלץ לאתר מספר אנשים שעונים לפרופיל הלקוח שאתם מציירים ולסקור אותם. חשוב שתבחנו בשטח את ההשערות שלכם.

בניית פרופיל לקוח: גיל, מקצוע, מצב משפחתי, תחביבים, סגנון תקשורת, מצב סוציו אקונומי, השכלה.

צרכים של הלקוח: למה הוא צריך את השירות שלכם. מה הכאבים שלו. מה האלטרנטיבות שלו.

חשוב להבדיל בין מה הלקוח רכש לבין הסיבה שבעקבותיה הוא הגיע לעסק שלכם. למשל הלקוח עם כאבי שיניים, בסופו של דבר יכול לרכוש השתלות. אך הסיבה שבעקבותיה הוא פנה היה טיפול בשן אחת שכאבה לו.

מאמנת אישית, שעוסקת בשיפור יחסים, מושכת לקוחות בהרצאות על ביטחון עצמי או יציאה מהמינוס. כלומר מה שצריך לעניין אתכם, מה התסמין שמושך את הלקוח להגיע לעסק שלכם. ומה תוכלו להציע לו בנוסף לטיפול בבעיה עצמה. חשוב להבדיל בין שני הדברים כי הכאב , התסמין הוא זה שימגנט את הלקוח לעסק. ואילו את הפתרון תציעו רק לאחר שאבחנתם אצל לקוח בעיה יותר עמוקה.

המסר השיווקי הראשוני, צריך להתמקד בכאב – בתסמין. אותו הלקוח מרגיש, מזדהה ומבין אותו. חשוב להציע לו פתרון לתסמין ומשם תוכלו להשתמש באימון שיצרתם על מנת להעמיק את ההתקשרות העסקית עם הלקוח.

בדרך כלל קשה להיזכר מה היה התסמין שמשך לקוחות ותיקים. אך בכל זאת תנסו להיזכר איך הגיע הלקוח לעסק שלכם. במידה וזאת היתה הפניה, מה נאמר. במידה ומשכתם אותו דרך סדנא או פרסום, נסו להיזכר מה היה נושא הסדנא, ומה בדיוק משך את הלקוח להגיע. תמיד אפשר להתקשר ללקוחות שיש לכם תקשורת טובה איתם, לנסות לבדוק מה הסיבות שהם פנו אליכם ולמה בחרו לעבוד אתכם. אלה הם חומרי המגנוט שלכם ללקוחות עתידיים עם אותו הפרופיל.

נסכם בכך שהמסר השיווקי העיקרי שלכם צריך להיות מבוסס על המגנט הראשון שמשך את הלקוח לעסק שלכם. במידה ואין לכם לקוחות, תנסו ליצור פרופיל היפותטי וצאו לשטח לחפש לקוחות כאלה. יזמו סקר ונסו לקבל את התשובות מאנשים אמתיים. חלק הבא

לפגישת ייעוץ, ללא עלות וללא התחייבות

התקשרו עכשיו
058-4481366

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366