apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

שיווק – מה זה שיווק?

שיווק - מה זה שיווקמטרת השיווק היא למשוך לקוחות לעסק שלכם. ולא סתם לקוחות, אלא לקוחות נכונים עבורכם. לקוחות שמלכתחילה אתם רוצים בעסק שלכם ולקוחות שידעו להעריך וירצו במה שאתם רוצים לתת להם. בנוסף שיווק טוב קובע גם את התמחור שלכם ברמה שאליה אתם מכוונים.

המטרה שאנחנו רוצים להשיג בשיווק היא ליצור אסוציאציה ספונטנית בקרב הלקוחות שלכם בין ערך שאתם רוצים לתת לבין פנייה אליכם.

לחלק הקודם

למשל אינסטלטור משה מבת ים, רוצה לייצר אסוציאציה אצל לקוחות פוטנציאלים שלו, שכאשר יש להם בעיה בביוב, שיחשבו אליו, או במידה וישאלו את החברים שלהם להמלצה לאינסטלטור טוב, שיזכירו את שמו וימסרו את הפרטים שלו, בצורה מידית. כלומר המטרה של משה שאנשים אוטומטית יזכרו בו, כאשר יש בעיה באינסטלציה. כמו כן המטרה של משה שאנשים יזכרו בו בצורה חיובית וטובה, יזכרו את רמת השירות שלו, את הנחמדות שלו וזה יעזור לו להרוויח מחיר טוב יותר, בגין השירותים שלו. כלומר הזיכרון יהיה כל כך חיובי שהוא יגרום לאנשים לא להסס לשלם יותר על השירותים שלו יחסית למחיר השוק.

כלומר האסוציאציה הישירה לא מספיקה, היא צריכה להיות מלווה גם בתחושת ביטחון , רוגע ואסוציאציה נעימה, כך שמחיר לא יהווה עניין בזיכרון בכלל.

למעשה אם המחיר הוא סביר, גם אם הוא גבוהה מהממוצע בשוק, אך אנחנו מכירים את האיש מקצוע, אוהבים אותו, ונשארנו בתחושה טובה לאחר התקשרות איתו, רוב הסיכויים שלא נחפש איש מקצוע אחר רק בשביל להרוויח קצת במחיר. והסיבה לכך היא מאוד פשוטה, ההפסד במקרה של שירות לא מספק הוא משמעותית יותר גבוה מגובה ההנחה שנקבל.

נגיד והשירות של משה עולה 20% יותר מהמחיר הממוצע של השוק. במקרה שהלקוח שלו יקרה למישהו אחר, נגיד דויד, וישלם 500 ₪, במידה והבעיה לא תיפתר או שהשירות יהיה רע, או שיעשה נזק, הרי שהתחושה תהיה שהפסדנו את כל ה-500 ₪. כלומר ההפסד במקרה של להתנסות עם מישהו שאנחנו לא מכירים הוא משמעותי יותר מ-100 ₪ הבדל במחיר. והיות בפסיכולוגיה שלנו הפסד יש לו משקל גבוהה יותר, מבחינת לקוח מרוצה מוטיבציה להישאר עם ספק שהוכיח את עצמו משמעותית גבוהה יותר מהבדל במחיר. כמו כן הלקוח כבר התרגל לרמת המחירים של הספק שהוא אוהב. לכן במידה וההפרש בין מחירי השוק למחיר הספק הוא סביר, הסיכוי שהלקוח יבחר בלהחליף ספק הוא יחסית נמוך.

כמובן שאם הלקוח שלכם חסר אמצעים או נמצא בתקופה קשה, הוא יכול להיות מאולץ להחליף ספק. כמו כן אם הלקוח מזדמן ולא נוצר עדיין קשר חזק ביניכם, גם שם קיים סיכוי לאבד לקוח. או אם השירות שלכם נצרך לפני זמן רב מדי, ונחלש הקשר ביניכם. לכן חשוב להתמיד להדק קשר עם לקוחות עבר. אך על זה נדבר בהמשך.

אז המטרה של השיווק היא לייצר אסוציאציה בין הערך \ המוצר\ הבעיה של הלקוח לבין השם שלנו בתודעה שלהם. בנוסף האסוציאציה צריכה להיות טובה : ביטחון, נעימות, תחושה של בחירה נבונה וחכמה.

כלומר כאשר אנחנו משווקים אנחנו שמים לעצמנו כיעד : שאנשים יזכרו אותנו בהקשר ישיר למה שאנחנו מציעים \ מוכרים ובצורה חיובית.

חלק הבא

לפגישת ייעוץ, ללא עלות וללא התחייבות

התקשרו עכשיו
058-4481366

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366