apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

שיווק – דרכים שיווק באינטרנט חלק א

שיווק - דרכים שיווק באינטרנט חלק אעל השיווק בכללותו

לא משנה מה הדרך שבה תבחרו לשווק את עצמכם, מהו המסר ומה הכלי שתבחרו, מפתח להצלחה הוא התמדה ועקביות! אנשים זוכרים את מה שהם רואים לעתים תקופות (לא תקופות מדי בשביל לא להיכנס למסננים של הקהל יעד שלכם) אך במידה עקבית ותקופה ארוכה מספיק על מנת לייצר עוגנים חזקים בתודעה של אנשים שמכירים אתכם. גם אם הקמפיין שלכם חלש מבחינה יעילות שיווקית אחרי תקופה מספיק ארוכה אתם כן תראו תוצאות. כי ככה הזיכרון שלנו עובד. אנשים צריכים להיתקל במסרים שלכם בין 3-6 פעמים על מנת שהמסר יתחיל לחלחל פנימה. הם צריכים לקבל מסרים בונים בצורה עקבית את העוגן הרצוי תקופה ממושכת על מנת שתכרתו בזיכרונם כאוטוריטה בתחום שבו אתם עוסקים. לכן חשוב מאוד להתמיד ולהיות ריאליים בציפיות שלכם. חשוב להבין שאתם צריכים לבנות מוניטין מספיק זמן ולהיחשף מספיק פעמים לקהל יעד מסוים (אותו קהל יעד ולא אנשים שונים) על מנת שתתחילו לקבל תוצאות: פניות, לקוחות והפניות. תנו לעצמכם מספיק זמן והיעזרו בסבלנות!

פרק קודם | תחילת הספר

1000 דרכים לספר את הסיפור שלך

קיימים מלא ערוצים שיווקיים שבהם תוכלו להשתמש על מנת להביא לקוחות לבחירת כל דרך שיווק לעסק חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים חשובים:

  1. עלות הבאת לקוח – כמה כסף אתם משקיעים בשביל להביא לקוח לעסק שלכם. למשל אם השקעתם 100 שקלים בפרסום ממומן בגוגל בשביל לקבל 4 טלפונים, ואחד מהם בסוף הפך ללקוח, עלות הבאת לקוח שלכם בערוץ זה הייתה 100 שקלים. זאת בנוסף לעלות הקמה של ערוץ שיווקי זה
  2. זמן להגעה לתוצאות – כמה זמן תצטרכו להשקיע בניהול ערוץ שיווקי עד שתתחילו לראות תוצאות מהערוץ
  3. בשלות הלקוח – כמה מאמצי מכירה תצטרכו להשקיע בלקוח שהגיע דרך ערוץ שיווקי זה
  4. אמינות הלקוח – כמה מאמץ תצטרכו להשקיע בניהול מערכת יחסים עם לקוח על מנת לשמר אותו בעסק
  5. סוג לקוחות – עסקיים \ פרטיים
  6. סוג התכנים – עסקיים \ אישיים

מומלץ לכל בעל עסק להתנהל מול כמה ערוצים שיווקיים, כי חלקם מאוד מגדילים את הרווח פר לקוח, אך זמן השקעה שנדרש ארוך. וחלקם יכולים לספק תזרים מזומנים לעסק, אך להביא לקוחות חד פעמיים בנתח רווח נמוך.

כעת נמיין בקצרה את הדרכים של השיווק הזמינים לעסק שלכם נכון לרגע כתיבת ספר זה. כעקרון אינטרנט כל יום מציעה לנו יותר ויותר דרכים לשווק את עצמנו, ומה שנכון עכשיו כנראה יתעדכן כבר השנה. זהו למעשה מצפן בו תוכלו להשתמש על מנת לבחור את ערוצי השיווק המתאימים לכם ביותר. בהמשך הספר נפרט על אסטרטגיה של שיווק בכל אחד מהערוצים.

אינטרנט

רשתות חברתיות

מודל כלכלי של רשתות חברתיות מבוסס על הכנסות של מפרסמים בהתבסס על מידע האגור ברשת החברתית. כעקרון אין לרשת חברתית אינטרס ישיר בכך שתצליחו להגיע ללקוחות הקצה ללא תשלום. מצד שני מדובר ברשת חברתית וישנן דרכים רבות להגיע ללקוחות שלכם בצורה אורגנית ולחסוך כסף על חשיפה. בכך נבדלים הדרכים : אורגני (ללא תשלום, תוך כדי פיתוח תקשורת בין אישית ברשת החברתית) וממומן – בדרך זאת אתם משתמשים להגעה לקהל יעד בתשלום.

אורגני כאשר עובדים בצורה נכונה ברשת החברתית נהנים מלקוחות נאמנים יותר לעסק. עלות כספית של הבאת לקוח מוזלת. אך זמן שמושקע גדל בהתאם. לפעמים צריך להשקיע תקופה של כמה חודשים בבניית מותג אישי שלכם בשביל לראות תוצאות ראשונות. היתרון העצום הוא שאיכות הקשר עם לקוחות היא טובה יותר, רמת אימון גבוהה יותר ונתח רווחים פר לקוח גבוהה יותר.

את הרשת החברתית בוחרים לפי קהל יעד ותחום עיסוק. למשל לפנייה ללקוחות עסקיים יותר כדאי להשתמש בלינקדאין. לפנייה ללקוחות צעירים ושיווק מוצרים שניתן להציג אותם, כדאי לפנות יותר לאינסטגרם. ואילו לפנייה ללקוחות בגיל 25-50 ובניית מותג אישי מבוסס אימון כדאי יותר לפנות לפייסבוק.

אנו נקדיש מספר חלקים בספר זה לעבודה ברשתות חברתיות בכלל ולפייסבוק בפרט.

ממומן להשגת תוצאות מידיות, להרחבת קהל יעד בצורה מהירה ומכירות מהירות לקהל קוראים קיים, מומלץ להשתמש בקידום ממומן. כלי זה מאפשר להגיע למספר רב של אנשים בעלויות סבירות. עם הכלי עובדים בעזרת משפכים שיווקיים.

משפך שיווקי – בניית מנגנון התקרבות ללקוח פוטנציאלי שבסופו מתבצעת רכישה של מוצר או שירות. בהמשך נעבור על מספר מבנים של משפך שיווקי שתוכלו להשתמש בהם.

היתרון הגדול של הדרך היא תוצאות מידיות או מדודות בפרק זמן קצר, הגעה לקהל יעד לפי פרמטרים מוגדרים מראש. החיסרון היא עלות גבוהה : יחד אתכם אנשי עסקים אחרים מחפשים להיחשף לאותם אנשים ובכך מגדילים את העלות של חשיפה לאותו פלח. החיסרון הנוסף שאתם עובדים עם לקוח קר יותר, מה שמוסיף למורכבות תהליך המכירה. יכול להיות מאוד מאתגר לבעלי עסקים בתחילת דרכם. אך יש דרכים יצירתיות לחימום מהיר של הלקוח בעזרת משפכים שיווקיים.

מנועי חיפוש

כמו ברשתות חברתיות, מנועי חיפוש מרוויחים בעזרת קידום מודעות ממומנות. כלומר גם למנועי חיפוש אין יותר מדי אינטרס שתקבלו חשיפה בחינם. עם זאת, מנועי חיפוש עובדים על בסיס אלגוריתמים וניתן לסמלץ פעילות שמדמה “אתר טוב” בעיני הקוראים ובכך להתקדם במנועי חיפוש בצורה אורגנית. חשוב לציין שמנועי חיפוש משתכללים על מנת למנוע קידום טכני. לכן אם האתר שלכם מקודם היום, לא מבטיח את זה בזמן עתיד. חשוב לקחת בחשבון תקציב שיווק גם לקידום ממומן.

מצד שני בקידום ממומן מתקיימים מכרזים בכל רגע נתון בין בעלי עסקים שמתחרים על אותו ביטוי מפתח. מה שמבטיח עלייה הדרגתית בהוצאות הקידום. כלומר עלות הלקוח עולה עם הזמן, ובהדרגה יותר ויותר עסקים נוטשים את הדרך הזאת. לכן כמו במקרה עם קידום אורגני לעסק שרוצה יציבות מומלץ לשלב בין שני העולמות: תקציב לקידום ממומן, ותקציב לקידום אורגני. קידום ממומן יבטיח תזרים מזומנים ואילו קידום אורגני יאפשר לייצב את העסק ולהוזיל את עלות הבאת לקוח.

לפגישת ייעוץ, ללא עלות וללא התחייבות

התקשרו עכשיו
058-4481366

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366