apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

קידום בפייסבוק – כיצד מעבירים מסר שיווקי בעזרת הפרופיל האישי

שיווק בפייסבוק

אנחנו גולשים בפייסבוק, מבלים שם שעות ארוכות, האם אנחנו כבעלי עסקים, באמת יודעים לנצל את הפלטפורמה הנפלאה הזאת לטובתנו?

במאמר הקודם דיברנו על חשיבות בחירת והעברת מסר מדויק לשם תשתית שיווקית לעסק. הפעם אנחנו נדבר ברמה הפרקטית – כיצד מעבירים את המסר בצורה טובה דרך הפרופיל האישי שלכם.

אמנם אני לא נהנית לנצל את פייסבוק נטו לעסקים, אם נסתכל על תנאי שימוש זה גם לא הכי חוקי, אך ישנם דרכים כיצד תוכלו להעביר את המסר השיווקי באלגנטיות וללא מטרד מיותר לאחרים. למעשה תוכלו לייצר מצב שכל החברים שלכם בפייסבוק ידעו מה אתם עושים ויהפכו למשווקים שלכם.

בואו נדבר איך תוכלו להפוך פעולה כל כך נעימה – שיח וקשקשת עם חברים, למשהו מועיל ואפקטיבי לשיווק שלכם.

נתחיל מדברים בסיסיים:

תמונת פרופיל – תמונה שכל אחד רואה בכל מסר שלכם בפייסבוק. במידה ואתם יכולים להעביר את המסר השיווקי דרך תמונת פרופיל, זה יהיה נהדר. אך אם לא בא לכם להצטלם עם בגדי עבודה, או שאין לכם שום רעיון יצירתי, מומלץ שהפורמליות של התמונה תתאים למה שאתם עושים. או לפחות שתמונה תהיה ייצוגית, ברורה, יפה ועם חיוך קוסם ושרמנטי שלכם.

תמונת נושא – זוהי אחת התמונות החשובות ביותר להעברת המסר השיווקי. כל פעם שמשהו מרחף עם העכבר על תמונת הפרופיל שלכם, דבר ראשון שהוא רואה זה תמונת נושא שלכם. לכן חשוב מאוד שתמונת נושא תיקשר בתודעתם של חברים שלכם למסר שאתם רוצים להעביר. מצד אחד אסור לשים עליה לוגו, מצד שני אם תשבו עם מעצב גרפי, הוא יצליח לייצר עבורכם תמונת נושא נהדרת, שתעביר את המסר במדויק.

אני ממש ממליצה להשקיע בשני דברים: תמונת פרופיל ותמונת נושא. כי זה הפנים שלכם בעולם הוירטואלי של היום.

מקום עבודה – נסו לרוקן את המידע המיותר והישארו רק עם שם הדף העסקי שלכם. שימו בתור תפקיד תיאור כמו “בקרו בדף שלי” או “עשו לייק לדף העסקי שלי”. כך תנצלו לטובתכם את מקום העבודה ותהפכו את הפרופיל האישי שלכם לכרטיס ביקור מהלך.

שיווק בפייסבוק: פעילות אישית ועסקית

אולי שמתם לב שחלק מהפרופילים האישיים הפכו להיות מסע פרסום אחד מתמשך. פרופילים אלה בדרך כלל מלאים בחברים לא אמיתיים, ואנשים אמיתיים פשוט מפסיקים להתייחס לפרסומים אלה. פייסבוק כל הזמן עובדים קשה מאוד כדיי לסנן מידע שאינו רלוונטי עבורכם ולהשאיר רק פרסומים שיגרמו לכם להיות מכורים לרשת החברתית ולא לעזוב אותה לעולם. לכן מן הסתם פרופיל אישי שהפך לעסקי ואין מאחוריו אישיות מעניינת לא משרת את האינטרסים של פייסבוק, ובסופו של דבר הפרסומים שלכם יעלמו מציר הזמן של כל החברים שלכם.

אז מה כן ניתן לעשות?

חשוב מאוד לשמור על תדמית של אישיות מעניינת. למרות שמדובר בפייסבוק אישי, חשוב לשמור על רמת עניין  גבוהה כלפי הפרופיל האישי. לנסות לשתף תכנים חדשים מעניינים, לשתף מחשבות בצורה עניינית ומדליקה, לשמור על הומור ושיח אמפתי וחברותי.

מה מומלץ לעשות?

כל הסעיפים פה טובים, אבל רק אם אתם שומרים על מידת מינון מאוזנת והגיונית. שימו לב גם לכמה אנשים מגיבים ואיך. רצוי שתשמרו על סגנון שמעורר שיח נעים ומעניין סביב השיתופים שלכם.

  • לפרסם תמונות של ילדים, אירועים משפחתיים, תמונות מקוריות עם הומור
  • לדבר על תחושות גילויים והשגים שלכם.
  • לדבר על קשיים שהתגברתם
  • לדבר על רגשות עצב בצורה אותנטית
  • לשלב מאמרים ותכנים מקצועיים אחת לתקופה
  • לפרסם תמונות ותיאורים מקורסים והכשרות מקצועיות
  • לשתף קטעי הומור וקטעים מעניינים אחרים שלא הפכו להיות נדושים ברשת
  • לפרגן לחברים, חברים לעסקים, משפחה, בני זוג
  • לפרסם תמונות ווידאו שלכם מהתקשורת

מה לא מומלץ?

  • לדבר על פוליטיקה וכל נושא שנוי במחלוקת, בצורה קיצונית שעשויה לפגוע ברגשות של חברים שלכם. לרוב כן תפגעו במשהו מהסביבה ותייצרו אפקט שלילי מבחינת התדמית שלכם
  • לתת ביקורת או לדון על סכסוכים אישיים או עסקיים שלכם
  • להגזים עם פרסום מכל סוג : אישי או עסקי
  • לשתף כל פוסט עסקי בעמוד פרטי
  • לעשות פעולה שעשויה ליצור אפקט שלילי בקרב מספר רב של אנשים
  • לעשות דברים שיצאו מהאופנה ומאסו על כולם: להוסיף אנשים לקבוצות, לפרסם תמונות עם אוכל, לחפור על צורת תזונה, לתת ביקורת לחדשות רעות במדיה…

מה המינון הרצוי?

כאשר אתם מחליפים מקצוע, או קורה משהו משמעותי בחייכם, הגיוני וטבעי שתשתפו את רגשותיכם בנוגע לזה לעתים קרובות. אך לאחר תקופה מסויימת תראו שההד הולך ויורד, ואנשים רוצים להכיר צדדים אחרים באישיות שלכם. לכן לא משנה אם אתם מנהלים דף עסקי או אישי, חשוב לשמור על גיוון, שפה מעניינת וקולעת, ולהעביר מגוון רב של מסרים מעניינים. שורה תחתונה הפרופיל שלכם צריך להיות מעניין, מגוון. כך תוכלו לשמור על רמה גבוה של שיתוף פעולה מצד החברים שלכם. הם יחכו וישמחו לראות שיתופים שלכם. כמו כן תוכלו מדי פעם לזרוק מילה או שתיים על מה שאתם עושים ולשמור על תודעה גבוהה בקרב החברים שלכם בפייסבוק.

“אין לי שום רעיון מה לשתף, זה גם מרגיש לי לא נכון לחשוף דברים אישיים!”

אני מבינה לגמרי. לא לכולם זה מתאים. כל אחד מחליט לעצמו מה הוא הגבול של חשיפת פרטים אישיים. ניתן לייצר תוכן אישי ומעניין שלא פולש יותר מדי לדברים אישיים ועדיין לשמור על רמת עניין גבוה. למשל:

  • מתי בחרתי את המקצוע שלי, ולמה. אם תוכלו לשלב סיפורים מצחיקים, או מעוררי השראה, מעולה
  • ספרו על דברים שקרו בלימודים, או בעסק, לא אישיים מדי אך עדיין מעניינים ברמה האישית
  • שתפו תמונות מכנסים, מסיבות, טיולים, אירועים שבהם רואים אתכם במראה חגיגי וייצוגי
  • פרגנו לחבר טוב שלכם, על משהו שהוא עשה למענכם
  • ספרו על סיפור הצלחה, בהתמודדות מול אתגר מקצועי או אישי
  • צטטו קטע מספר שאהבתם וספרו איך הוא נגע בכם אישית
  • נסו למצוא דברים חיוביים במהלך היום, ולעלות אותם בצורה מעניינת ומעוררת השראה
  • ספרו על חוויות שלכם מהטיול, סיפור מצחיק שהמדריך סיפר, תגלית מדהימה של משהו שלא קיים בארץ, מקום חדש שאנשים לא ראו במדריכי טיולים

איך מגדילים את מעגל החברים?

באיזשהו שלב תנצלו את מירב הקשרים שלכם ותצטרכו להגדיל את הפעילות העסקית שלכם דרך הפייסבוק. ואז נשאלת השאלה כיצד תוכלו להגדיל את מעגל החברים שלכם בצורה נכונה? ישנם הרבה אופציות, להלן כמה מהם:

  • תהיו פעילים בקבוצות, איפה שנמצא קהל היעד שלכם או משווקים פוטנציאלים שלכם, למשל בעלי עסקים בתחומים דומים. הציעו חברות לאנשים שאתם אוהבים לאחר שיצא לכם להשתתף בדיון משותף בקבוצה, או שזיהיתם עניין משותף, או שביקרתם באירוע משותף יחד.
  • לכל אירוע או כנס שאתם הולכים, מומלץ שתחזרו עם רשימת חברים חדשה, אנשים שיצרתם איתם שיח וזיהיתם אמפתיה משותפת. אנשים בדרך כלל בשמחה מסכימים להצעות חברות אחרי מסיבות וכנסים.
  • חברי קבוצת נטוורקינג, או כנסים עסקיים – אספתם כרטיסי ביקור? עשו לייק לדפים עסקיים והציעו חברות לאנשים שכרגע הכרתם. יש כאלה שימליצו לכם ישר לעשות איתם סלפי, אני אישית יותר מדי ביישנית בשביל זה. אבל אם יש לכם אומץ, לכו על זה, הצטלמו יחד ועשו תיוגים משותפים!

במאמר הבא נדבר על יסודות שיווק בפייסבוק – כיצד מתנהלים בקבוצות וגורמים לאנשים לזכור אתכם

למדו איך לשווק את העסק שלכם בפייסבוק בתוכניות ליווי

התקשרו עכשיו
058-4481366

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366