apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

קידום בפייסבוק – כיצד מתנהלים בקבוצות וגורמים לאנשים לזכור אתכם

קידום בפייסבוק קבוצות

כאשר מדברים על קבוצות ,האסוציאציה הראשונה שעולה בדרך כלל היא הפצה מאסיבית של מודעה בהרבה קבוצות. לצערי השיטה נובעת מחוסר ידיעה והבנה על היתרונות הרבים בשיווק דרך קבוצות בפייסבוק.

למה לא כדאי להפיץ מסר פרסומי בקבוצות?

  • פייסבוק מפתחים אלגוריתמים לחסימת ספאמרים בצורה עקבית ואפקטיבית מאוד.
  • זה לא ישרת אתכם לטווח הארוך.

היות ואנחנו דנים על הדרכים לייצר עוגן בתודעתם של אנשים, ולגרום להם לפנות עליכם ברגע שיצטרכו או להפנות עליכם, השיטה שלנו הולכת להיות שונה בתכלית.

קידום בפייסבוק: אז למה טוב להיות בקבוצות?

לרוב תפגשו אנשים בקבוצות של פייסבוק, שכנראה לא פגשו בעולם האמיתי ולהפך, אנשים שמשקיעים שעות במפגשי נטוורקינג וכנסים, לא יוכלו להשקיע את זמנם בהתנהלות אקטיבית בקבוצות. בעיקר עקב אילוצי זמן. לכן להיות פעיל בקבוצה מרחיב את הבמה השיווקית שלכם לאנשים שלא הייתם פוגשים במקום אחר. חוץ מזה תקשורת עם אנשים דרך הקבוצות אינה מחייבת, אתם יכולים לבוא וללכת, לחזור ולהיעלם לתקופה, וזה לא יעשה נזק לתדמית שלכם. זה היתרון של תקשורת באינטרנט, היא לא מחייבת, היא קלילה, אך היא עדיין אפקטיבית מאוד, אם העברתם את המסר שלכם בצורה טובה.

איזה קבוצות וכמה?

לשם עבודה אפקטיבית, מומלץ למקד את הפעילות שלכם לקבוצה אחת, ולבחור אותה לפי הפרמטרים הבאים:

  • יש הרבה אנשים שמעניינים אותכם בקבוצה – כלומר הדינמיקה הקבוצתית מטעימה לכם ברמה האישית
  • יש בקבוצה תקשורת אמתית יומיומית. יש מספר רב של אנשים שלוקחים חלק פעיל בקבוצה, אך המספר צריך להיות מוגבל, על מנת ליצור תחושה של קבוצה סגורה. התקשורת שלכם לא צריכה להישאר אנונימית, חשוב לפעול בקבוצה עם מספר משתתפים רב, אך עדיין שתוכלו לזכור בקלות את האנשים הפעילים
  • יש בקבוצה מספר רב של לקוחות פוטנציאלים שלכם, או אנשים שעשויים לשווק אתכם, למשל אנשי מקצוע מתחומים דומים
  • בקבוצה מותר לפרסם טיפים ומידע מקצועי או לפחות לפתוח דיונים בנושא
  • בקבוצה אין פרסום בכלל או שיש מספר מוגבל של ימי פרסום. כלומר הקבוצה היא לא למתרות הפצת חומרים פרסומיים אלא מהווה מסגרת טבעית להרחבת קשרים בין אישיים ודיון מעשי
  • אתם מרגישים שנושאי הקבוצה נוגעים בכם ואתם יכולים לקחת חלק פעיל בדיונים. כלומר נושא הדיון של הקבוצה לא זר לכם ויש לכם מה לשתף בנושא. במידה ותבחרו קבוצה בתחום שאתם לא מבינים בו, לא באמת תוכלו להיות חבר פעיל בקבוצה.

 

איך עובדים בקבוצה

המטרה שלכם בפעילות בקבוצה זה לייצר כמה שיותר ידידים שיכירו אתכם ברמה האישית, יתחברו אליכם וירצו להוסיף אתכם למעגל החברים שלכם. לכן בקבוצה אנחנו פועלים בדיוק כמו בפרופיל האישי: מייצרים דיונים מעניינים, חברותיים ומגוונים בכל נושא שעולה.

המטרה השניה היא לייצר עוגן לתחום העיסוק שלכם, לכן במידה ואתם רואים שאלה, או דיון שקשור ספציפית לתחום העיסוק שלכם, אל תהססו לתת טיפים, תשובות מורחבות והמלצות לפתרון הבעיה הרצויה.

במידה ואתם רשאים לשתף מידע מעניין, מומלץ לכתוב מאמרים, טיפים ולשתף קישורים רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם.

שיווק בפייסבוק: בונים תוכנית עבודה

על מנת להפיק את המירב מהתנהלות בקבוצה חשוב להכניס פעילות בקבוצה לסדר עבודה השבועי

  • הגיבו בצורה עניינית וחברותית לאנשים שאתם מחבבים
  • ענו על שאלות בתחום העיסוק שלהם. שתפו מידע רב ובשפע. נסיונות להפוך דיונים אישיים לפרסום ישיר בדרך כלל מעוררים תגובה שלילית והתרחקות של חברי הקבוצה
  • עשו לייק לפוסטים של אנשים שאתם מחבבים, גם אם לא מצאתם שום דבר חכם להגיב
  • פתחו דיון חדש ומעניין בתחום העניין של הקבוצה לפחות פעם בשבוע
  • הציעו בקשת חברות לאנשים שאתם מזהים ושמחים לראות את הפרסומים שלהם
  • צרו קשר עם מנהל הקבוצה והציעו לו פעילות מהתחום שלכם פעם בשבועיים בקבוצה. היות וניהול קבוצה זה נושא קשה, בדרך כלל מנהלי קבוצה מקבלים בחיבוק והערכה משתתפים פעילים שמקלים על עבודתם
  • שמרו על כללי התנהגות בקבוצה

מה לא מומלץ לעשות

  • להתערב בסכסוכים, אל תקחו שום צד, הישארו נייטרלים
  • לפתוח נושאים שנויים במחלוקת שעשויים לפגוע ברגשותיהם של אנשים
  • לתת ביקורת, לגחגך, להתחצף או לצחוק על משתתפי הקבוצה
  • לפרסם בימים שאסור
  • במקום לענות לשאלות לתת את הטלפון שלכם ולהזמין לייעוץ מקצועי. לכל היותר תוכלו לעשות את זה בהודעה פרטית
  • להוציא דיונים מההקשר, לעבור לצ’אט אישי בדיון של משהו. גם אם כולם עושים את זה, פותח הדיון יזכור לכם את זה
  • להעליב אנשים. זכרו שבצד השני של המסך יושב אדם רגיש שעשוי להכפיל את כל מה שאמרתם לו פי 10. שימרו על נימה נעימה ומנומסת
  • להכנס לריבים וסכסוכים אישיים עם אנשים, גם אם אתם מגיבים למשהו שיזם את הסכסוך. עדיף שתתלוננו למנהל הקבוצה

במאמר הבא נדבר על : יסודות שיווק בפייסבוק – איך מנהלים דף עסקי כך שלייקים יהפכו ללקוחות משלמים

למדו איך לשווק את העסק שלכם בפייסבוק בתוכניות ליווי

התקשרו עכשיו
058-4481366




שיווק בפייסבוק שיעורים בחינם

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366