apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

קידום בפייסבוק – מתי פותחים קבוצה ומתי פותחים דף עסקי?

מתי פותחים קבוצה ומתי פותחים דף עסקי?

במידה ולא מצאתם קבוצה שמתאימה לכם, או שאתם פשוט לא מרוצים ממה שמצאתם, תוכלו לפתוח קבוצה משלכם. לשם כך חשוב שתזכרו את כללים הבאים להתנעת קבוצה:

  • ניהול הקבוצה לא נגמר אף פעם, זה כמו עבודה, צריך כל הזמן להשקיע, כל יום , ואפילו כמה פעמים ביום
  • לא ניתן לנהל קבוצה לבד, אתם חייבים משתפי פעולה, חברים אקטיביים שישמרו על מגוון פעילות ועניין חברים בקבוצה
  • חשוב לבנות מערכת שעות שתעודד אנשים לשתף חומרים ולקחת חלק פעיל בדיונים ובקבוצה
  • מומלץ שמנהלי קבוצה יזמו תקשרות ברמה פרטית עם חברים פעילים, על מנת לעודד אותם ולקבל עצות חשובות לשיפור התנהלות הקבוצה. חברי הקבוצה הם כמו לקוחות של העסק, הקשבה פעילה תעזור לכם ליצור מסגרת משגשגת לדיונים ושיתוף פעולה בין החברים
  • קבוצות פעילות רק בתנאי שרמת הפרסום בהם היא מינימלית או אפסית. זהו כלל חשוב והכרחי להצלחת הקבוצה
  • לקדם קבוצה זה עבודה בדיוק כמו קידום דף עסקי. אותם כללים של הקידום הממומן והפרסום הכללי עובדים גם על ניהול קבוצות. לכן כדאי שתבדקו אם יש לכם את המשאבים של הזמן והכסף הנדרשים לכך
  • בקבוצה בהקמה תצטרכו להשקיע כ-3 שעות ביום, בהמשך תוכלו לרדת לשעה וחצי – שעה

מומלץ לפתוח קבוצה אך ורק במידה וזה מקדם את האינטרס השיווקי שלכם. למשל אם תחום שלכם דורש יצירת מערכת יחסית מבוססת אימון. כמו כן במידה ואין קבוצה גדולה אחרת שפועלת בהצלחה בתחום זה, אחרת אתם מנסים להיות מתחרים ומייצרים לעצמכם כאב ראש מיותר. אם אתם שוקלים לפתוח קבוצה מטעמי משחק או סקרנות, היזמה עשויה לגזול יותר מדי זמן ומשאבים ובסופו של דבר להביא לאפיסת כוחות ואכזבה.

מומלץ להקים קבוצה רק במידה ויש לכם נושאים מעניינים לשיח קבוצתי שישרתו אתכם לקידום העסק שלכם. במידה ואתם משווקים מוצרים, בגדים, תכשיטים, שירותים שעשויים להקשות על יצירת דיון מצד המשתתפים, יהיה לכם קשה לשמור על רמת שיח נדרשת לפעילות מוצלחת של הקבוצה.

במידה ואתם רוצים לייצר קהילה או מועדון לקוחות סביב העסק שלכם, נכון יותר להקים דף עסקי . כאשר אתם רוצים להתחיל את מערכת היחסים שלכם עם לקוחות פוטנציאליים או להעמיק מערכת יחסים עם לקוחות קיימים. כאשר תרצו לשמור על תודעה גבוהה לתחום העיסוק שלכם בקרב אוהדי הדף. דף עסקי מתאים לעסקים עם לקוחות חוזרים, לקוחות שמקבלים החלטות בצורה לא מהירה, לקוחות שיתעדכנו כל הזמן בחידושים בתחום העיסוק שלכם, לקוחות קבועים שחוזרים אחת לתקופה, או לקוחות שעברו אתכם חוויה כלשהי וירצו לשמור על קשר. דף עסקי פחות מתאים למוצרים שקונים אותם פעם אחת ובצורה מידית. למכירת מוצרים או שירותים ללקוחות שמחפשים בצורה מידית , חד פעמית ודחופה, עדיף להשתמש בקבוצות פרסום ו\או קידום ממומן.

שיווק בפייסבוק דוגמאות:

  • רואה חשבון – בוחרים אותו פעם אחד לפי המלצות של חברים או לפני שרוצים לפתוח חברה. לכן תתאים יותר פעילות בקבוצה עסקית ועבודה על יצירת ממליצים בקרב חברי הקבוצה
  • עו”ד בתחום הוצאה לפועל – זהו תחום קשה ולא מובן, ולפעמים בחירת עורך דין עשויה לקחת חודשים, על כן יש סיבה לפתוח דף עסקי ולהשתלב בקבוצות של עורכי דין.
  • עו”ד פלילי– תחומים מורכבים שבוחרים לפי המלצות ובאופן מיידי, כי אי אפשר לחכות עם זה, מומלץ לפעול בקבוצות. ששם המשפחה והחברים עשויים לחפש אתכם דרך תשובות ישירות על מצב של חבר או קרוב משפחה שצריך עזרה

הפרדתי את שתי הדוגמאות , מכיוון שרבים מעורכי דין משלבים מספר רב של תחומים, חלקם יותר מתאימים להתנהלות בקבוצות, חלקם בדף העסקי וחלקם בקידום ממומן ומכוון להחלטה מידית ומהירה.

  • מטפלים, מאמנים – לוקח זמן להתבשל להחלטה לפנות לאיש מקצוע, במידה ונגעתם בבעיה כואבת, כנראה תוכלו לעורר צורך, כמו כן גם לאחר הטיפול או סידרת טיפולים, הפרסומים שלכם עדיין יהיו רלוונטיים – מעולה לפתיחת דף עסקי. עקב מידע אישי מאוד, וחד כיווניות בשיתוף מידע, יהיה קשה לנהל קבוצה בנושא. מצד שני, במידה ואתם משלבים בפרקטיקה המקצועית סדנאות ועבודה עם קבוצות, תוכלו לבנות קבוצה מעניינת ומוצלחת למטרת הרחבת מעגל הלקוחות שלכם.
  • חנות בגדים – היות ומדובר בלקוחות שמתחברים לסגנון הבגדים בחנות, יעניין אותם לראות את הקולקציה החדשה ואת הסגנונות השונים של הבגדים. כמו כן תוכלו לעדכן אותם על סטיילינג ושילובים עם אביזרים שונים. היות ויותר מאתגר לעורר שיח אמתי על בסיס הנושא, יותר מתאים לנהל דף עסקי מאשר לקבוצה. מצד שני אם תאחדו כוחות עם בעלי עסקים אחרים שמשלימים אתכם, תוכלו במאמץ משותף להרים קבוצה שתעזור לכם לקדם את האינטרסים המשותפים

לכן כאשר אתם שוקלים לפתוח דף עסקי או קבוצה תחשבו על:

לקבוצה:

  • האם יש לכם מספיק אנשים פעילים ונושאים מעניינים לניהול הקבוצה
  • האם יש לכם מספיק זמן פנוי לשם כך
  • האם חברי הקבוצה שהם לקוחות הפוטנציאליים יהיו פעילים בקבוצה

 עסקים יוצאים מהכלל, הם אנשים בעלי ידע מעמיק ונדרש שלא זמין לקהל הלקוחות שלהם עקב רמת המינוח והמורכבות. במידה ויש לכם ידע רב ואתם מוכנים לשתף אותו כחלק מהמשפך השיווקי, תוכלו לפתוח קבוצה בה תתנו ייעוץ מקצועי לחברי הקבוצה.

לדף:

  • האם לקוחות פוטנציאליים או קיימים ירצו להתעדכן על חדשות או עדכונים שלי
  • האם מדובר בלקוחות חוזרים
  • האם החלטת קנייה היא מידית או לוקחת זמן
  • האם גם אחרי הקנייה הלקוחות הקיימים ישמחו להמשיך להתעדכן על מבצעים, חידושים, או עדכונים של הדף העסקי

במידה ואתם רואים שאינכם מתאימים לקבוצות ולא לדפים, מה שנותר לכם זה לחפש קבוצות שהם לוחות מודעות ספציפית לתחום העיסוק שלכם. לדוגמא: לוחות דרושים, קבוצות להשכרה, קבוצות למכירה, המלצות על אנשי מקצוע, מבצעים ועוד. בנוסף תוכלו לנצל את הקידום הממומן באמצעים השונים על מנת להגיע ללקוחות שצריכים אתכם באופן מידי.

במאמר הבא נדבר על : יסודות שיווק בפייסבוק – איך מנהלים דף עסקי כך שלייקים יהפכו ללקוחות משלמים

למדו איך לשווק את העסק שלכם בפייסבוק בתוכניות ליווי

התקשרו עכשיו
058-4481366




שיווק בפייסבוק שיעורים בחינם

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366