apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

קידום בפייסבוק : כיצד לנצל את תכונות הזיכרון האנושי לטובתכם?

קידום בפייסבוק : כיצד לנצל את תכונות הזיכרון האנושי לטובתכם?

כמה זמן אתם משקיעים בשיווק העסק שלכם? האם אתם מרוצים מכל תנאי עסקה וכל לקוח שאתם מצליחים למשוך לעסק שלכם? האם אנשים שמכירים אתכם ממליצים עליכם בכל הזדמנות אפשרית?

אם אתם מאוכזבים מאחד הרבדים של השיווק, סימן שאתם לא באמת מנצלים את תכונות הזיכרון האנושי לטובתכם. זה סימן שאתם מנסים להיאבק בו, במקום לנצל אותו לטובתכם.

הדבר הכי אופייני לאנשים זה לשים תיוגים על הכל: מוצרים, חיות, אנשים, חברים משפחה. הכי קל למוח שלנו ליצור עוגן בזיכרון על מנת להפעיל אוטומטים מסויימים על אדם כזה או אחר שהם פוגשים. שינוי עוגנים הוא דבר מעיק וקשה, ולוקח זמן ומאמץ. כאשר תכירו את הכלים האילו תוכלו לעשות זאת בכל מקום, ובכל פלטפורמה שיווקית אפשרית. תזהו את היתרון הגדול של התכונה – להתאמץ פחות ולהשיג יותר תוצאות.

איך גורמים לתכונה הזאת לשרת אתכם?

אם אחנו יודעים שכל החברים שלנו, המשפחה, המכרים והסביבה מחפשים כיצד לתייג אותנו, וממש לא אוהבים לשנות את התיוג, אז מה שאנחנו צריכים לעשות זה לעבוד בצורה יעילה וממוקדת ליצירת התיוג הנכון. לייצר הקשר בין מה שאנחנו עושים, לבנינו. מה שאנחנו מחפשים זה לעורר אסוציאציה ישירה בכל הזדמנות נכונה לנו, אצל הסביבה שלנו.

למשל אם משה אינסטלטור ואמא שלו פגשה חברה שיש לה סתימה בכיור, אימא של משה אוטומטית תשלוף את השם והטלפון שלו ותעביר לחברה הטובה. הרבה פעמים אנחנו לא מנצלים קשרים שיכולים להיות יעילים לא פחות מאימא: חברים, בני זוג, חברים בפייסבוק, אנשים שאנחנו פוגשים באירועים, כנסים ועוד.

אנשים עם תעוזה ואומץ, פשוט מסתובבים בתחפושת של העיסוק שלהם בכל מקום. לשמחתנו, יש דרכים פחות מוחצנות מתחפושת, שנוכל לנצל על מנת ליצור את העוגן הנכון.

אך לפני שאנחנו עוברים לדבר מה הם הדרכים, בואו נדבר על בעיה מספר אחד של בעלי עסקים קטנים – הפחד.

אנחנו כל הזמן מפחדים שאם נתמקד במסר שיווקי אחד, בבעיה אחת, או בתחום עיסוק אחד, נפסיד את 90% מהשוק שלנו.

הפחד הזה הוא אמיתי, ויש מאחוריו ביסוס הגיוני מאוד, אך הפחד הזה לא משרת אותנו, אלא מהווה גורם הפרעה רציני להצלחה השיווקית שלנו.

כאשר אנחנו מעבירים מסר מסוים, אנחנו צריכים להעביר אותו לאותו אדם לפחות 3 פעמים. בפועל בעלי עסקים בוחרים להעביר עשרות מסרים שונים במעמד פגישה אחת.

לשם המחשה נשווה את המוח למדף, שאנשים מפנים לשם אחסון תחום
העיסוק שלכם.

 לדוגמא החלטנו היום שאנו משווקים מבצע לפסח, העברנו מסר פעם אחד. המוח של אותו אדם, התחיל להכין את המדף הרצוי. החברים הטובים שלכם כנראה כבר הכינו מדף ושמו שם את המבצע, ויכול להיות שהם עסוקים בלפנות את המבצע הקודם מהמדף, או יותר גרוע מזה, הם נלחמים בכם, להשאיר את המבצע הקודם. הם מפרגנים לכם על הדבר הקודם שעשיתם, משבחים אותו, ומנסים לשמר את התיוג שהיה להם כל כך נוח. כי מה עכשיו, לא רק שהם צריכים לפנות את המדף הקודם, הם צריכים לשים בו משהו חדש, אולי להעביר אותו מקום. מאמץ מיותר, הרבה יותר קל להוריד אתכם מזה, או לדפדף על המסר.

אנשים שמכירים אתכם פחות, שעוד לא יצרו מדף, ייצאו יותר מבולבלים, במיוחד אם אחד המסרים לא היה ממוקד או לא היה מובן.  המוח שלהם ינסה להעלים אתכם מזיכרון, או לתייג אתכם לפי צורת הלבוש, חיוך, או תכונת אופי שבלטה בכם. הם יכולים גם לתייג אתכם על המדף הנוח : “אין לי מושג על מה הוא מדבר, וזה לא באמת מעניין אותי”. כל אלה ינסו להתעלם מהמסרים שלכם בהמשך.

ואז בפעם השלישית ששוב החלפתם את המסר, אנשים יצאו עוד יותר מבולבלים ויתייגו אתכם במדף: “עזוב, אפילו אל תטרח להבין”… וזהו, איבדתם אותו להרבה מאוד זמן…

זה יכול להישמע לכם מוזר, כי זה שונה ממה שמלמדים על עסקים והשפע. אולי זה ידרוש מכם לוותר על המון תחומי עיסוק, ודברים מדהימים שאתם יודעים לעשות. אבל אם רק אתם יודעים עליהם, אז היכולות הללו לא באמת משרתות אתכם. ובשביל להעביר מסר כלשהו תצטרכו לעבוד קשה דרך פגישות אישיות ושיחות ארוכות עם הרבה אנשים שונים.

כאשר העברת מסר דורשת הכרות מעמיקה אתכם והשקעת זמן, אתם מאבדים את יכולת השיווק הויראלי לשרת אתכם ולהעביר את המסר להמונים.

חשבתם אי פעם, למה חברות ענק, עם תקציבי פרסום מטורפים, תמיד מתמקדים במסר שיווקי אחד? אריאל – אבקת כביסה, פיירי – נוזל לשטיפת כלים. כמעט כל המוצרים האלה הם בבעלות חברות ענק, שאין להם שום בעיה להשקיע מליארדים בשיווק המוצרים שלהם. הם עושים את זה כי הם מודעים לאמת : המוח שלנו יסרב לתייג מותג אחד, ליותר מתכונה אחד. כמו כן המוח שלנו מסרב לתייג אנשים לתחומי עיסוק שונים, גם אם הם חברים טובים שלנו. ההתמקדות תהיה תמיד על משהו שהכי דיבר אלינו, משהו קרוב אלינו, משהו שאנחנו מבינים. וזאת גם אסוציאציה הראשונה שתעלה במוח שלהם כאשר הם ידברו עם מכרים.

איך אנשים ממליצים?

אם משהו יבוא עליכם עם בעיה, אתם לא באמת תשקיעו מאמץ, תוציאו נייר ועט ותנסו לכתוב את כל האנשים שאתם מכירים שיכולים לעזור. בגדול אנשי נטוורקינג מצטיינים כן יעשו את המאמץ, אבל גם להם תהיה נטייה לשלוף  את השם המוכר הראשון, האסוציאציה הראשונה שעולה להם בראש. דבר שני הם ינסו להזכר אם אותו האדם קיבל המלצות טובות, או לא, ובמידה והבדיקה הבסיסית עברה, זה הדבר הראשון שימסור אותו אדם – שם של איש מקצוע שהוא מכיר שיכול לעזור.

מה אתם יכולים לעשות עם הידע הזה?

דבר ראשון חייבים להתמקד, ולבחור מסר אחד ויחיד שיישרת אתכם לאורך זמן. מסר שאתם רוצים לקבע בראשם של הסובבים אתכם. את המסר הכי נכון עבורכם ניתן למצוא בצורה פשוטה יחסית, מבוססת על הניסיון הקודם שלנו – לקוחות שכבר עבדו איתנו.

הלקוחות שכבר עבדו איתנו, אלו הם אנשים אמיתיים, וכמו שאנחנו מכירים את מבנה החברה האנושית, אנו יודעים שלכל לקוח יש עוד מספר אנשים דומים לו.
שלב ראשון בבחירת המסר המדויק והנכון עבורנו,
אנחנו בוחרים את הלקוח שהיה לנו הכי נוח, וטוב לעבוד איתו.

איך אני אבחר? אני אוהב את כל הלקוחות שלי!

הדרך היא פשוטה. קחו דף ועט ותרשמו את הלקוחות שמהם קיבלתם אי פעם המלצה. כלומר לקוח שהביא לכם עוד לקוחות. רשמו את מספר הלקוחות שהוא הביא. אם אתם לא זוכרים, רשמו בקטן את הלקוחות שהוא המליץ עליהם. אם אתם ממש מתקשים, אז תכינו פשוט רשימה של לקוחות שממש נהנתם לעבוד איתם, ואת הרווח הממוצע שכל אחד מהלקוחות ייצר עבורכם.

כעת ליד כל אחד מהלקוחות ששלפתם בקלות, רשמו את הציונים (1-10) לפרמטרים הבאים:

  • כמה נוח לי היה לעבוד איתו
  • כמה קל היה לסגור עסקה
  • כמה אני מרוצה מהרווח
  • כמה אני מרוצה מהמלצות או הפידבק שהוא נותן
  • כמה לקוחות הגיעו דרך הלקוח הזה
  • עד כמה אני מרוצה מהרווח הכללי שהלקוח הזה ייצר (כולל לקוחות שהגיעו דרכו)

בחרו את הלקוח עם הממוצע הכי גבוה מבין כולם. אם יש לכם מספר לקוחות מובילים, בחרו את הלקוח שאתם הכי מסמפטים ברמה האישית.

עכשיו הזכרו עם איזה בעיה או צורך אותו הלקוח הגיע עליכם. מה היו משפטי הפתיחה שלו. איך אותו הלקוח מקבל החלטות. נסו לזקק מהו הערך שאותו לקוח קיבל.

אם אתם לא זוכרים, או לא ממש יודעים, צרו קשר עם אותו הלקוח ושאלו אותו למה הוא בחר בשירות שלכם.

אותו הערך, הצורך, הנקודות שעלו, אמורים לעזור לכם לזקק את המסר שעליכם להעביר לסביבה.  ברגע שאתם נעולים על לקוח שהיה לכם נוח לעבוד איתו, שאתם אוהבים אותו ושהוא רווחי לעסק שלכם מבחינה כלכלית ושיווקית,  תוכלו להתחיל למגנט לקוחות כמוהו.

נסו לתמצת למשפט אחד את הערך, הצורך, המסר החדש שלכם.

זהו מסר שאותו אתם רוצים ליצור בראש של אנשים בסביבה שלכם. ברגע שהמסר יהיה ברור ומדויק, כל הסביבה תתחיל לשרת אתכם. במידה ותקפידו להעביר את אותו המסר לסביבה שלכם בעקביות ודיוק, תרגישו מהר מאוד בתוצאות. היתרון הנוסף, בגלל שאנחנו מאוד אוהבים לתייג אנשים ולשמר תיוגים ישנים, אחרי שהצלחתם ליצור את התיוג הנכון, מספיק שתהיו נוכחים בסביבתם, על מנת שהשיווק יעבוד בשבילכם. לא תצטרכו להתאמץ יותר מדי, רק מדי פעם להזכיר שאתם קיימים, ולהשתמש בתזכורת ויזואלית קטנה, שתעזור לאנשים לשלוף את העוגן בקלילות.

נדבר במאמר הבא: יסודות שיווק בפייסבוק – כיצד מעבירים מסר שיווקי בעזרת הפרופיל האישי

למדו איך לשווק את העסק שלכם בפייסבוק בתוכניות ליווי

התקשרו עכשיו
058-4481366




שיווק בפייסבוק שיעורים בחינם

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366