apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

קידום בפייסבוק – איך מנהלים דף עסקי כך שלייקים יהפכו ללקוחות

קידום בפייסבוק דף עסקי

כאשר חושבים על שיווק בפייסבוק, הפיתוי לא לעבוד עם דף עסקי ולהישאר בסביבה ידידותית חינמית, מחבקת ומלטפת של דף האישי הוא גבוה. יש הרבה אנשים שמצליחים לייצר הפניות מהדף האישי שלהם. אם תקראו את המאמר השני בסדרה – איך מנצלים את הדף האישי לטובתכם, תוכלו לפתח את העניין הזה גם בעסק שלכם. אך בכל זאת יש יתרונות רבים בניהול דף עסקי מסודר:

  • אם הדף העסקי שלכם טוב פייסבוק לא באמת תיקח לכם כסף על פרסומים. נדבר על זה בהמשך
  • יש לכם כלים סטטיטיים מתקדמים על מנת למדוד בכל רגע נתון עד כמה אתם יעילים בתקשורת שלכם מול אוהדי הדף. תוכלו לדעת מתי הזמן הנכון לצאת במבצע עד כדי שעה. בנוסף תוכלו למדוד את פוטנציאל הדף העסקי שלכם ולדעת איזה תכנים עובדים יותר טוב עבורכם
  • אנשים שעשו לייק, נתנו אישור לקבלת חומרי הפרסום שלכם, למעשה הם אמרו לכם “אני לקוח פוטנציאלי, בוא תשכנע אותי לקנות”. במידה וזה לקוח קיים “אני לקוח ואני מרוצה מהשירות, תעדכן אותי על חידושים!”
  • בדף הפייסבוק שלכם אתם יכולים לייצר את אלמנט הקהילה, זהו אלמנט חיוני לפיתוח עסק מצליח, יציב ומשגשג. בפרופיל האישי לעומת זאת אתם מייצרים קהילה סביב האישיות שלכם, ויכולת השפעה שלכם מוגבלת, כי החברים שלכם לא בהכרח רוצים לקנות מכם או לשווק אתכם, לפעמים הם פשוט עמיתים או משפחה, ומה שאתם עושים לא באמת מעניין אותם. יותר מזה לפעמים הם יכולים להזיק בהבעת ביקורת אותנטית למסרים שאתם משדרים. מה שבהחלט לא משרת את האינטרסים שלכם.


דף פייסבוק יכול לשרת אתכם כמועדון לקוחות, רשימת תפוצה, מקום לקהילה ולבניית מערכת יחסים עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. זהו המקום הכי טבעי והגיוני לשירה על קשר והגדלת מכירות של העסק שלכם. כמו כן קהילת האוהדים כך או אחרת הופכים להיות המשווקים שלכם. בין אם הם אוהבים את השיתופים שלכם, ובין אם הם משתפים מידע, או מגיבים או אפילו רק צופים במסרים ושומרים עליכם בתודעתם.

אני מקווה שבשלב זה אתם כבר משוכנעים להתחיל לנצל את הדף העסקי שלכם לטובתכם ונוכל לעבור לחלק המעשי – כיצד לעשות זאת ביעילות ובצורה מדידה ומבוקרת.

 

מהו פוטנציאל העסקי של דף הפייסבוק שלכם?

יש נטייה או טעות נפוצה לחשוב שמספר הלייקים בדף העסקי, מעיד על כמות הלקוחות הפוטנציאלים של הדף העסקי. בפועל זאת לא המציאות, המציאות המרה היא מספר הלקוחות הפוטנציאלים שלכם במהלך השנה הקרובה שווה ל10 אחוז ממספר האוהדים הפעילים של הדף. כלומר זה 10 אחוז מאנשים שהיו באינטרקציה עם הדף העסקי שלכם במהלך השבועיים האחרונים. כמו שדיברנו במאמר הראשון בסדרה, אדם זר צריך להחשף בין 3-7 פעמים למסר שיווקי שלכם על מנת לחשוב על החלטת הקנייה. כלומר אותו קהל מעורב בחיי הדף שלכם, צריכים להיות מעורבים לאורך תקופה ומספיק זמן על מנת לצבור מספיק אימון במותג שלכם.

פייסבוק פיתחו אלגוריתם לפיו אוהדים של הדף שלא היו באינטרקציה עם הדף מספיק זמן, פשוט מפסיקים לראות עדכונים. כמו כן, יש לכם מדד מצוין על רלווטניות של השיתוף ורמת האהדה מצד קהילת הדף העסקי – הפעולות שאוהדי הדף נקטו כאשר פגשו את הפרסום שלכם. במידה ומספר הפעולות נמוך יחסית לכמות האנשים שנחשפו, סימן שהמסר שלכם לא עבר טוב, או שצריך לחזק משמעותית את מערכת היחסים שלכם עם האוהדים. זה קורה הרבה, כאשר דף יוצא להפסקות ארוכות. כאשר המסרים לא מעניינים ולא מעוררים עניין או צורך בקרב האוהדים.

המטרה של הדף העסקי הינה לייצר עניין, צורך ותחושת שייכות לקהילת צרכנים מרוצים. לשם כך כאשר אנחנו מנהלים דף עסקי חשוב להקפיד על יחס מעורבות גבוה. לגוון את התכנים, לשפר אותם, ולעורר שיח סביב הנושאים שהינכם מעלים. לשם כך יש לנו סטטיסטיקות של הדף, שישמשו אתכם בתור מצפן ומורה דרך, אם אתם בדרך הנכונה או לא.

 

איך מתקבלת החלטת הקנייה?

אנשים בוחרים לקנות ממותגים לפי הפרמטרים הבאים

  • חיבה ואמפתיה – אנשים מודדים את רמת האמפתיה שלהם לבעל העסק, המוצר, רמת השירות. צריך להיות קשר אישי חיובי מאוד והבטחת חוויה רגשית טובה לפני הקנייה
  • אוטוריטה מקצועית – אנשים אוהבים מקצועיות ואיכות גבוהה. לכן כאשר הם בוחרים במוצר או בעל עסק חשוב להם להיות בטוחים שהם עשו את הבחירה הנכונה ויקבלו מוצר או שירות ברמה גבוהה.
  • הכרות אישית – אנשים יעדיפו לקנות מבעלי עסקים שהם או הסביבה שלהם מכירים. לכן חשוב לייצר אלמנט קהילה ומעורבות גבוהה מסביב לעסק שלכם. אנשים יעדיפו לחזור לספק מוכר וידוע מאשר להסתכן ולנסות דברים חדשים

על כן המטרה של התכנים שמועברים בדף העסקי היא לחזק את שלושת האלמנטים הללו. כל פעם שאתם מעלים תוכן לדף העסקי שאלו את עצמכם האם הפרסום משרת את אחת מהמטרות הרצויות: הגדלת אמפתיה, שיפור מוניטין מקצועי , שיפור תחושה של הכרות אישית והתנסות בחווית הקנייה.

על מה ואיך לדבר בדף העסקי?

חשוב להתמקד ביצירת תכנים שמעבירים ערך רב לאוהדים שלכם. רק כ-10% מהתכנים צריכים להציע שירות או קנייה. הרוב המוחלט של התקשרות מול אוהדי הדף צריך לחזק את המוניטין שלכם ולחזק את הקשר שנוצר בין האוהדים למותג שלכם.

הדף העסקי צריך להעביר במידה המרובה ביותר את החווייה החיובית של להיות לקוח שלכם. לכן עמודים עסקיים שמספקים במידה רבה, חומרים ויזואלים איכותיים ומציגים את עצמם בצורה יצירתית וזכירה, זוכים ליחסי המרה טובים מהדף העסקי שלהם.

בואו נדבר על מגוון הדרכים האפשריות להציג את העסק שלכם דרך הפייסבוק:

  • חומרים ויזואלים שממחישים את חווית הקנייה. תמונות, סרטוני וידאו, מצגות אינטרקטיביות, השמעות, צילומים, סיורים וירטואליים, צילומי תדמית, עדויות. חומרים ויזואלים הם מעניינים ומושכים תשומת לב, גם אם אתם מעולים בכתיבה, עדיף שהכתיבה שלכם תלווה בחוויה ויזואלית ו \ או שמיעתית. כך אתם מתקרבים יותר לעולם האמיתי ולתקשורת האמיתית עם האוהדים שלכם.
  • לפני – אחרי: בין אם אתם עושים את זה דרך סיפור, תמונה, וידאו או כל דרך יצירתית אחרת, ברגע שהראתם מה היה לפני רכישה ומה קרה אחרי, העברתם את חווית לקוח בצורה טובה וקולעת. כל מי שייזהה את עצמו במצב לפני ויזדהה עם הרצון להיות במצב של אחרי, הופך להיות ליד חם. כל מה שישאר לכם זה להציע לו הצעה שיהיה קשה לסרב לה. על דרכים לבנות הצעות מהסוג הזה, נדבר בהמשך.
  • סיפורי הצלחה: כל הישג שלכם, בין אם הוא כמותי או תחושת לקוח , שווה שיתוף. במידה והסיטואציה מאפשרת חשפו גם את פרטי הלקוח עצמו. אתם גם מחזקים את הקהילה, וגם מגדילים את רמת האמון במותג שלכם.
  • מקרי לימוד – בין אם אתם מציעים יום ייעוץ פתוח, ובין אם יצא לכם לייעץ לקוח. תוכלו להפוך מקרים אלה למקרי לימוד. מקרי לימוד עם הסיפור מאחוריהם והפתרון שמצאתם מעלים בעיניהם של האוהדים את רמת האמון והאוטוריטה המקצועית שלכם.
  • משחקים, הפעלות, הגרלות: כל פעילות שיכולה לעזור לכם לעורר שיח, ולהגדיל את תחושת הקהילה, זאת פעילות שגם תורמת ברמה העסקית, וגם שומרת על זיכרון לטווח רחוק. בנוסף פעילויות אלה עוזרות לייצר ויראליות סביב החומרים שאתם מפרסמים.
  • שאלות ותשובות – כל שאלה שעולה בשיחת מכירה, ייעוץ, סדנא, יכולה להיות נושא מעולה לפוסט. אם זה עניין לקוח אחד, זה כנראה מעניין לפחות קבוצה מסויימת מהאוהדים שלכם. הזדהות תעורר את הצורך ואת תחושת השייכות של האוהדים.
  • סמינרים, ובינרים שיעורים, חומרי לימוד – במידה והתחום שלכם מעניין אנשים רבים, ומהווה צורך מעשי בקרב רוב הלקוחות שלכם, מוצרי מידע ישרתו אתכם מצוין. הם יעזרו לכם לבנות את הגשר ביניכם לבין האוהדים. למעשה האוהדים דרך מוצרי המידע הופכים להיות לקוחות פאסיביים. הם מקבלים תחושה של סמכות, והופכים להיות משווקים מתוך רצון להוכיר תודה. ברגע שהמידע מועבר בצורה ענינית וקולעת, אוהדים מתחילים להפיץ את המידע שלכם ועוזרים להגדלת הקהילה וחיזוק המותג.

דגשים על סגנון ההגשה:

  • הקפידו לדבר בשפה של הלקוחות שלכם. זכרו תמיד שהם כנראה מבינים הרבה פחות מכם ולא מבינים שפה מקצועית. לכן השתדלו להשתמש בדימויים מהחיים ומתחומים יותר מוכרים, להביא הרבה דוגמאות והסברים במילים פשוטות.
  • השתדלו בכל פרסום לייצר הזדהות מהמשפט הראשון שלכם. במידה והקורא מזהה את עצמו, הוא יהיה יותר קשוב למסר שאתם מעבירים.
  • צרו תוכן שמעביר ערך ללקוח. הרבה פעמים אנחנו ממוקדים בקידום העסק שלנו ושוכחים שלקוח פוטנציאלי אוהב להרגיש אכפתיות ודאגה מצדכם. התמקדו בנתינת ערך ותראו איך אנשים ישמחו לעבוד אתכם.

מבנה מאמר שיעזור לכם ליצור מעורבות:

חלק ראשון – משפט הזדהות, תיאור בעיה שמטרידה את הלקוחות שלכם, תיאור מצב או צורך.

חלק ב – משפט שמסכם את הערך שהמאמר שלכם הולך לתת. משפט זה צריך לשכנע את הקורא שכדאי לו להמשיך בקריאה של המאמר.

חלק ג – תיאור הסיטואציה, מקרה לימוד, סיפור על המתרחש. זה החלק בו אתם מעבירים את הערך שהבטחתם בחלק ב’.

חלק ד – יצירת מעורבות בקהילת האוהדים. הנעה לשיתוף פעולה, תגובה, מתן חוות דעת.

במאמר הבא נדבר על יסודות שיווק בפייסבוק – בניית משפך שיווקי נכון, ואסטרטגיית תכנים שתשתר אתכם בדרך למטרה

למדו איך לשווק את העסק שלכם בפייסבוק בתוכניות ליווי

התקשרו עכשיו
058-4481366

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366