apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

קורס יזמות – תכנון מיזם והכנה למשקיעים

יזם

יזם בנפש? יש לך את הרעיון הבא? מעולה! בוא נתחיל לעבוד על הרעיון שלך כך שבאמת תוכל לקום על הרגליים עם המיזם במהירות המרבית!

1 – איפה הכסף?

מצד אחד, אנחנו שומעים המון סיפורי הצלחה מסחררים על יזמים שהתחילו במוסך והצליחו תוך מספר שנים להפוך להיות לחברה שווה מיליארדים. אך כמו שאנחנו שמענו על עשרות, קיימים מאות אם לא אלפי מיזמים שלא הצליחו, מסיבה אחת פשוטה – לא חשבו על המודל העסקי הנכון כבר מהתחלה.

הדבר שהכי מעניין את המשקיע שלכם, הוא איפה הרווח מעסק עתידי זה. זה נכון שאם הרעיון הוא סופר וירלי, אפשר למצוא מודל תגמול, שגם בפרומיל ייצר לכם מיליונים. אבל עדיין עדיף לדעת מהי הנישה הכי מזמינה כרגע והכי משתוקקת למוצר שלכם.

לקבלת גישה לסדרה המלאה הרשם

מייל:

כבר בשלב גיבוש הרעיון, מתמקדים בנישה אחת צרה מספיק, שבה ההזדמנות היא הגדולה ביותר. חשוב להבין כיצד אתם הולכים להכנס לנישה הזאת, מי הלקוח שלכם, ואז בהתאם לזה צריך להגדיר את המוצר שישלב את הרעיון החדשני שלכם, לשפה שהלקוח שלכם מדבר. כמו כן, חשוב מאוד להבין מהן הנישות השיווקיות העתידיות שלכם, הרבה לפני שאפיינתם את המוצר. חשוב להבין מה תהיה אסטרטגיית הכניסה לשוק העתידי. ואף מומלץ לבדוק עניין בקרב מספר לקוחות פוטנציאליים.

2 – מהו מוצר הרזה שלכם?

זה נכון, שאם לא היינו מוגבלים בכסף, יכולנו לפתח כל דבר שאנחנו צריכים, להכניס את כל הפונקציונליות שעולה על דעתנו והכרחית מאוד. אבל המצב בדרך כלל הוא הפוך, לרוב משקיעים יותר מדי מאמץ בפיתוח, ומעט מדי מאמץ בשיווק. ואז נשארים עם מוצר מושלם שאף אחד לא מודע לקיומו. לכן חשוב לתכנן את התקציבים שלכם מתוך כוונה ליצור את המוצר הרזה שיאפשר לכם לבדוק את הפוטנציאל של השוק, ואת החיסכון בפיתוח להשקיע בשיווק איכותי ונכון. ברגע שיהיה לכם מודל עסקי מתגמל ורווחי ביד, יהיה לכם יותר קל להשיג השקעה לפיתוח של השלב הבא. כמו כן ההשקעה תהיה כבר בתנאים משתלמים יותר, כי : א. בניתם מוצר שיש בו צורך. ב. הוכחתם מודל עסקי רווחי. כמו כן אתם מורידים משמעותית את חסם הכניסה שלכם לשוק. הפשטה של המוצר תאפשר לכם להיות הראשונים לעשות זאת בזמן קצר.

3 – מהי אסטרטגיית השיווק שלכם?

הרבה פעמים בפגישות אפיון יושבים מולי אנשים גאונים, ואומרים לי שהחשיבה על השיווק זה בהמשך, כשהמוצר יהיה קיים ויהיה לו הרבה לקוחות. ואז כאשר מנסים לשווק את המוצר המושלם הזה, מזהים צורך לשנות המון דברים בממשקים, קמפיינים וכמובן גם בתשתיות פיתוח. בשלב זה תקציב פיתוח כבר אזל, ותקציב שיווק גם ככה לא היה מתוכנן. ואז או שמגייסים משקיע בתנאים לא טובים, על מנת להמשיך, או שנוטשים את הרעיון. אני ממליצה לתכנן הכל מראש. בחרתם נישה, הגדירו את הלקוח בצורה דקדקנית, בצעו סקר שוק קצר בקרב לקוחות פוטנציאליים. בררו עלויות פרסום בפלטפורמה בהם תוכלו “לצוד” את הלקוחות שלכם. בררו מהי השפה השיווקית הנכונה לתקשר איתם. ואז תוכלו לבנות ממשקים ועיצובים מותאמים ללקוחות שלכם. מוצר אשר תפור על לקוח, ולוקח בחשבון את כל העדפות שלו, כנראה יזכה בהצלחה גדולה יותר מאשר מוצר כללי, שמנסים להתאים את הלקוחות עליו. בימינו הלקוחות ממש בררנים ורוצים שכל ספק יתחשב בצרכים האישיים שלהם. היות ונראות וחווית המוצר הם חלק בלתי נפרד משיווק שלו, חשוב לתכנן את המהלך השיווקי הנכון שלב אחד לפני אפיון חווית המוצר. דרך אגב אם השאלה היא מיהו הלקוח של המוצר, אז התשובה היא מי הולך להשתמש במוצר. גם אם המודל הכלכלי הוא מכירת מידע או פלטפורמה שיווקית למפרסמים, מי שבסופו של דבר יהיה הצרכן של המוצר שלכם, ומיועד להשתמש בו – הוא הלקוח עליו צריך לתפור את המוצר.

4 – תכנון חווית משתמש – UX

היותר והמוצר צריך להיות תפור בול ללקוח עליו אתם מכוונים, חשוב לתכנן חווית משתמש מושלמת של כל הממשקים של המוצר. הזרימה בין המסכים, נראות וחלוקה פונקציונלית של ממשקים, צריכה להיות מותאמת לשפה וחשיבה של הלקוח העתידית. בשלב זה אנחנו ממליצים לאסוף פידבקים ממדגם מייצג של לקוחות פוטנציאליים. קבוצה מייצגת של לקוחות יכולה לעזור לכם להחליט אם המוצר באמת נחשק ונדרש בקרב לקוחות עתידיים. כך תוכלו לזהות רכיבים חיוניים ומיותרים במוצר העתידי. על מנת להגן על הרעיון, תוכלו להחתים אותם על מסמכים סודיות.

5 – תכנון התשתיות

אתם כבר מבינים מי הלקוח ומה הוא רוצה, בדקתם וקיבלתם אור ירוק והתלהבות בעיני הלקוחות העתידיים. בוא נתכנן תשתיות :

  1. מה גודל השוק
  2. מה קצב הצמיחה הצפוי לפי תקציב שיווק ויחסי המרה המקובלים בפלטפורמה השיווקית שבחרתם
  3. מה הפוקנציונליות שתדרש בטווח הקצר והרחוק
  4. מה עלויות של שרתים, מחשבים, רשיונות, אנשי מקצוע
  5. אילו אנשי מקצוע נוספים צריכים להיות מעורבים בפרויקט ובאיזה שלב
  6. מה הטכנולוגיה שנבחרה למימוש המוצר
  7. אילו מוצרים משלימים נדרשים למוצר שלכם על מנת להעניק ללקוח חווית קנייה מושלמת
  8. אילו אנשי שירות ידרשו לצורך התקנה או טיפול בפניות הלקוחות – אפשר לתמחר את זה לפי מחיר כוח אדם למקסימום פניות לקוח
  9. עלויות ספקים: רואה חשבון, עורכי דין, יועצים שיווקיים ועסקיים, שירות לקוחות, תמיכה טכנית, ועוד…
  10. כל הדברים שלא חשבתם עליהם – התייעצו עם מלווה יזמים מוסמך ובררו איפה האזורים הריקים שלא חשבתם עליהם
  11. נסו לייצר תזרים מזומנים עתידי ברמה החודשית. שבו אתם לוקחים בחשבון את קצב העלייה האיטי של כמות הלקוחות, אפשרויות החזרת כספים, עלויות התמיכה והוצאות השוטפות שלכם.

6- תכנון ביצוע

חלקו את התקציב הכללי של הפרויקט לשלבים:

  • שלב העיצוב והתכנון
  • שלב בנייה והעלאת מוצר רזה
  • שלב שיווק מוצר רזה
  • שלב קבלת משוב מהשוק

בסוף שלב ד, תקנו את התוכנית הכללית והחליטו מה עליכם לעשות בהמשך: להמשיך עם התקציב, לעשות שינוי , לחפש גיוס או השקעה או לעצור לעשות חשיבה מחדש על כדאיות כלכלית ועסקית

במידה ואתם מחליטים להמשיך עם הפיתוח, דרגו את השינויים המבוקשים לפי כמות הבקשות של הלקוחות. מומלץ אפילו לעשות סקר בקרב לקוחות קיימים ולבדוק מה השינוי המתבקש ביותר. שווה לשקול להוסיף את השינוי בתוספת תשלום, על מנת להגדיל את הרווח של המוצר בעזרת לקוחות קיימים.

7- נסו לחשוב על כל המודלים העסקיים האפשריים שיעזרו לכם להרוויח כסף מהמיזם גם בדרכים עקיפות:

  • יצירת מוצרי משנה
  • פיתוח ללקוחות פרטיים בהתבסס על טכנולוגיה
  • מכירת טכנולוגיה בחלקים
  • מציאת משתפי פעולה שמחפשים להרחיב את המוצרים שלהם לכיוון שבחרתם ומינוף תשתיות שלהם לפיתוח מוצר שלכם
  • משתפי פעולה שיווקיים – חברות שעוסקות בהטמעה וגם ככה עובדים עם קהל יעד שלהם. מבחינתם הרחבת קשת המוצרים תהיה פשוטה ומהירה ומבחינתכם עלויות הבאת לקוח מוזלות. כמו כן תוכלו לחסוך המון בשירות לקוחות
  • מכירת שירותי הטמעה, פיתוח או הדרכות על שימוש במוצר
  • נסו לראות כיצד הלקוחות יכולים לעזור לכם לפתח את המוצר שלכם לשלב הבא. כמו שבזמנו עשו מערכות CMS הגדולות ונתנו למפתחים חופש פעולה בהרחבות של מוצר הבסיס שלהם. בכך הם גם הגדילו את כוח הפיתוח שלהם וגם יצרו הזדמנות עסקית לאלפי מפתחים בעולם
  • כתיבת ספרים ומכירת מוצרי מידע לאנשי מקצוע בתחום שלכם

האם הצלחנו לחדש? נשמח לשמוע הערות ושאלות נוספות בנושא!

לפני שאנחנו מתחילים לעבוד עם היוזם של הפרויקט אנחנו תמיד בודקים כדאיות כלכלית ומנסים לעזור לו לבנות מיזם מצליח מהשנה הראשונה שלו בחיים. לכן אנחנו מעניקים ללקוח שלנו אפיון עסקי ראשוני למיזם ללא עלות. המטרה שלנו לעזור ליוזם להחליט האם הרעיון שלו בשל לפיתוח ולהשלים את המרכיבים החסרים בפאזל לפני שהוא מקבל את ההחלטה החשובה של פיתוח המיזם, בין אם מדובר על אפליקציה או תוכנה מתקדמת. במידה ואנחנו מוצאים יחד שהפרויקט שלם ובשל לפיתוח, על בסיס אפיון עסקי שהכנו אנחנו נותנים הערכת שעות מדויקת לעלות הפרויקט וצפי לביצוע. בדרך כלל ההצעה שלנו כוללת גם את תיאור ההזדמנות, גודל השוק ועלות תכנית שיווק. ניתן להשתמש באפיון זה גם לקבלת מימון מקרנות המדינה. אין ספק שאנחנו רואים בעצמנו כשותפים להצלחה של המיזם ומבינים את גודל האחריות שלנו על הצלחתו. הגישה מאפשרת לנו להקים מיזמים מצליחים עם אחוזי הצלחה גבוהים

אנו יותר מנשמח להפגש ולחשוב יחד על עתידו של הרעיון שלך ולעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה עבורך

לקביעת פגישת ייעוץ ללא חיוב וללא התחייבות

צרו קשר
058-4481366

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366