apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

יזמות, מיזמים, סטארטאפ – קורס היזמות – מבוא

קורס יזמות מפת דרכים

חייהם הבלתי נסבלים של היזמים בישראל \ על יזמים משקיעים ומה שביניהם

עולם האינטרנט – עולם הזדמנויות. חלומות משתרעים לכל עבר, נראה לנו שקל לתפוס את פרפר האושר בקלות, לו רק נממש את הפנטזיה שלנו. זה מרגיש לנו כל כך נכון, כל כך בזמן, וכל כך ישים… אז למה, למה כל כך הרבה יזמים לא מצליחים לממש את החלום שלהם? למה הגשמת החלום תמיד תלויה בגורם חיצוני שיכריע אם הוא יתגשם? לא הגיע זמן להגשימו?

מה אם מקימי Airbnb רשת להשכרת דירות וחדרים בכל העולם היו מוותרים על החלום שלהם ולא מקימים רשת כזו? מה אם מרק צוקרברג, מייסד הרשת החברתית הגדולה בעולם facebook לא היה מקים את הרשת החברתית הראשונה שלו? לא נמאס לכם שהחלומות שלכם תלויים בחסדם של אנשים אחרים? לא תרצו להגשים את החלום שלכם אם רק תדעו איך לעשות זאת?

לאחרונה ביקרה החברה שלנו טורונט במפגש בין משקיעים ליזמים. זה היה ערב ספיד דייטינג, ולכל יזם הוענקו 5 דקות להציג את המיזם שלו. היזמים בדרך כלל מאוד מיואשים וטרודים במצבים מסוג זה. והמשקיעים, לאלה מדובר בעוד ערב מעייף. למעשה רב המשקיעים פורשים הרבה לפני סיום הערב. אבל היזם רואה בערב שכזה פלטפורמה להגשמת חלום חייו. הוא הרי מאמין ברעיון שלו, משקיע בו את נשמתו, שעות עבודה, ועוד המון משאבים נפשיים וחומריים. אבל במפגש בין היזמים למשקיעים במקרה הטוב צוות המשקיעים מנסה להוריד אותו מהרעיון ובמקרה הפחות טוב הצוות מאזין באדישות ועובר הלאה.

קצת על עצמי

שלום, שמי לובה קרפנקו, ואני עוסקת בתחום תוכנה מ-2007 סיימתי לימודי מדעי המחשב לתואר ראשון בטכניון, ועבדתי 5 שנים בחברת “אקסלנס נשואה” המתמחה בקופות גמל ופנסיה, שם פיתחתי את מערכת התפעול הראשונה שלי. בעקבות זאת התקדמתי לתפקיד ניהולי ויחד עם שני מתכנתים יישמתי חלום: פיתוח מערכת תפעול מלאה שתנהל את כל נושא קופות הגמל באקסלנס. הגשמתי את החלום שלי בהדרגה, בשלבים קטנים, מודול אחרי מודול. התחלתי מהכנת תשתית ועברתי למודולים ששימשו את הצוותים התפעוליים השונים.

כשיצאתי לעצמאות ב-2012 הייתי מלאת השראה ובטוחה שכל הדלתות עומדות להיפתח בפני, ושאני יכולה לעשות הכל בכוחות עצמי. זיהיתי שבעולם הווב הפלטפורמות הקיימות מאוד מוגבלות, ומה שנראה לי כמובן מאליו במערכות תפעול בגופים פיננסיים, פשוט לא היה קיים בווב בתור פלטפורמה. הצורך בדברים מורכבים הלך והגבר, אך לא היו פתרונות הולמים בעולם המושגים של בוני האתרים ואפליקציות.

ניגשתי ישר לעבודה, ותוך חודש וחצי היה לי מוצר מוגמר – מחולל מערכת מידע בתוך אתרי ווב. אך מה שנראה לי כדרך סלולה להצלחה הסתבר כמשהו שלא כל כך קל להשקה ושיווק המוני. נתקלתי בהמון חסמים בדרך.

אני מניחה שהרבה אנשים – יזמים טכנולוגיים, חולמים בגדול ומפתחים את מוצרי הבטא שלהם. כל אלה שעדיין לא מופיעים בנסדק או ברשימת המיזמים המבטיחים של בלוגים בתחום הטכנולוגי. כל אלה שעדיין מחפשים משקיע לפיתוח מוצר הבטא שלהם, כנראה יסכימו איתי, שהם צריכים את הכסף להמון דברים חיוניים והכרחיים. אם רק יגיע המשקיע שיאמין ברעיון שלהם מספיק, זה פשוט יקרה!

גם אני עברתי את זה. לפני שלוש שנים, השותף שלי למיזם הציע ללכת על סבב גיוס. היה לנו מוצר מוכן. חשבנו לתומנו שנגייס כסף בקלות. הוא אמר, “בואי נעשה מצגת, זה ייקח לנו רק כמה שעות!”. אני הייתי יותר סקפטית. כתיבת תוכנית עסקית, דינה כקורס אקדמי שלם. לאורך חודשים ארוכים גלשנו  באתרי המשקיעים השונים על מנת ללמוד את סגנון הכתיבה המצופה מאתנו,  ניסינו לבנות את המצגת, עשינו כמיטב יכולתנו בדיוק סעיפם כמו תזרים מזומנים והכנסות מול הוצאות ברמה חודשית ורבעונית. נתקענו כשנסינו לבנות קבצים המבוססים על השערות בלבד ללא נתונים סטטיסטיים וללא הבנה אמתית של משמעותם. בקיצור למדנו הנהלת חשבונות, ייעוץ עסקי ופיננסי בפרק זמן לא סביר.

אחרי שהמצגת כבר הייתה מוכנה, התחיל המרדף אחרי מקורות המשקיעים. היו בידינו קבצים מסודרים של קרנות, אתרים שמחברים בין משקיעים ליזמים, רשימת מתווכים שעוזרים בגיוס השקעה, רשימת כנסים ואירועים. עבודה של חודש ימים הושקעה לאיסוף המידע הזה.

או אז קיבלנו את ההזדמנות להציג את המיזם לכמה עשרות משקיעים. שמענו את כל הסיבות האפשריות מדוע לא כדאי להשקיע במיזם שלנו. בשורה התחתונה, לא הצלחנו למכור להם. מסקנה:  לכו לקורס מכירות טוב לפני שאתם הולכים על זה!

אז מה עושים כששומעים כל כך הרבה “לא“? מוותרים? אולי. לא אנחנו. אנחנו למעשה בדקנו וניסינו כמעט כל דרך אפשרית להרים את המיזם הזה ללא משקיעים. בסוף מצאנו את דרכנו להרים את המיזם. פיתחנו מודל עסקי שבעזרתו גם אנחנו מפתחים את המיזם וגם עוזרים ליזמים אחרים להשיק את החלומות שלהם. למדנו מעשרות ספרים וקורסים, בדרך הקשה מה לעשות, ומה לא לעשות. ולכן ריכזנו את הדברים שבאמת עובדים עבורכם במדריך זה.

אז לפני שאתם מחפשים משקיע, בוא לבדוק את האלטרנטיבות שקיימות בפניכם. מדריך זה יכול גם להתאים ליזמים שכבר גייסו השקעה ועדיין לא עלו על הגל, למרות הניצול המלא או הכמעט מלא של ההשקעה. הוא מתאים גם לאלה מכם שרוצים להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה של המיזם שלהם ולנצל את הכספים שגייסו בצורה חכמה יותר.

אני מגיעה מתחום פיתוח תוכנה, ובעזרת צוות מצומצם של שני מתכנתים הצלחנו לפתח מערכת תפעול שלמה בגוף פיננסי שכללה עשרות אלפי שורות קוד. כך שניהול פרויקטי תוכנה בתקציב רזה כבר היה תחום מוכר עבורי.  ב-5 שנים האחרונות אני מתמחה בניהול תקציבי שיווק רזים ומלווה יזמים ועסקים בתהליך הקמת העסק שלהם במינימום תקציב ומקסימום תוצאות. בשנים אלה למדתי שגורם מכריע להצלחת המוצר הוא בחירת אסטרטגיה שיווקית ועסקית, הרבה לפני שנכתבות שורות הקוד הראשונות. וכשאין אסטרטגיה שיווקית מדויקת, סיכויי ההצלחה של המיזם פוחתים משמעותית.

מדריך זה יכניס אתכם לעולם היזמות ולפרוש בפניכם מפת דרכים משלב התכנון עד שלב היישום המתקדם והשיווקי של המיזם. מקווה שזה יחסוך לכם הרבה כאב ראש, זמן ובעיקר כסף!

החוברת מיועדת למיזמים טכנולוגיים שבצורה כזאת או אחרת צורכים שירותי פיתוח. אמנם גם יזמים שעוסקים בתחומים אחרים יכולים ללמוד הרבה על דרכים לחסוך משאבים בניהול הפרויקט שלהם ללא צורך במשקיעים.

לקבלת גישה לסדרה המלאה הרשם

מייל:

 

סילבוס – מה במדריך

  • גיבוש רעיון: אתגרים ופתרונות
  • מודל עסקי כלכלי

    • פרסומות
    • עמלות
    • שירותים בתשלום
    • תקופת ניסיון
  • בחירת נישה שיווקית אטרקטיבית
  • חיפוש אוקיינוס כחול
  • אפיון לקוח אידיאלי
  • שם וסלוגן
  • אפיון מוצר ראשוני
  • UX מותאם לקוח
  • אפיון טכני
  • תמחור
  • מקורות מימון

    • הלוואות
    • מימון המונים
    • לקוחות
    • שותפים עסקיים
    • קרנות
  • דרכים לחסוך עלויות

    • שותפים
    • סטודנטים ואנשים ללא ניסיון
    • מיקור חוץ
  • תכנון פיננסי של הפרויקט
  • דרכי שיווק

    • קידום אורגני
    • רשתות חברתיות
    • קידום ממומן
    • יחסי ציבור באינטרנט
    • הגרלות
    • רשת באנרים
    • מימון המונים
    • תכניות שותפים
    • ספריות קוד
    • חיפוש שותפים או משקיעים
    • לשכת ייצוא
    • נטוורקינג
    • טלמרקטינג
    • יחסי ציבור

המשך ל:  בחירת נישה שיווקית אטרקטיבית

לפני שאנחנו מתחילים לעבוד עם היוזם של הפרויקט אנחנו תמיד בודקים כדאיות כלכלית ומנסים לעזור לו לבנות מיזם מצליח מהשנה הראשונה שלו בחיים. לכן אנחנו מעניקים ללקוח שלנו אפיון עסקי ראשוני למיזם ללא עלות. המטרה שלנו לעזור ליוזם להחליט האם הרעיון שלו בשל לפיתוח ולהשלים את המרכיבים החסרים בפאזל לפני שהוא מקבל את ההחלטה החשובה של פיתוח המיזם, בין אם מדובר על אפליקציה או תוכנה מתקדמת. במידה ואנחנו מוצאים יחד שהפרויקט שלם ובשל לפיתוח, על בסיס אפיון עסקי שהכנו אנחנו נותנים הערכת שעות מדויקת לעלות הפרויקט וצפי לביצוע. בדרך כלל ההצעה שלנו כוללת גם את תיאור ההזדמנות, גודל השוק ועלות תכנית שיווק. ניתן להשתמש באפיון זה גם לקבלת מימון מקרנות המדינה. אין ספק שאנחנו רואים בעצמנו כשותפים להצלחה של המיזם ומבינים את גודל האחריות שלנו על הצלחתו. הגישה מאפשרת לנו להקים מיזמים מצליחים עם אחוזי הצלחה גבוהים

אנו יותר מנשמח להפגש ולחשוב יחד על עתידו של הרעיון שלך ולעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה עבורך

לקביעת פגישת ייעוץ ללא חיוב וללא התחייבות

צרו קשר
058-4481366

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366