apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

קורס יזמות – הגורם המכריע להצלחת המוצר שלך בשוק

קשיים בדרכם של יזמים - הגורם המכריע להצלחת המוצר שלך בשוק

למה חלק מהמוצרים הבינוניים מצליחים יותר ממוצרים שמהווים גאונות טכנולוגית? מה הסוד שרוב היזמים הנלהבים לא לוקחים בחשבון בתכנון המוצר שלהם?

גם אנחנו כיזמים עברנו את מסע הגיוס המייגע, שבו משקיעים בהמוניהם מסבירים לנו למה המוצר שלנו לא מדויק או דורש שינוי, ועל מה כדאי לנו לחשוב אחרת. היום אנחנו כבר מבינים מה הסוד החשוב ביותר במוצר מצליח. מה יותר חשוב מטכנולוגיה, חשיפה תקשורתית ומזל יחד – שלמות המוצר.

מוצר שלם, זהו לאו דווקא מוצר מושלם. זה יכול להיות מוצר טוב ומספק , אך חשוב שייתן מענה  ופתרון שלם, שמצריך מצד הלקוח מינימום מאמץ. זהו מוצר, שהלקוח קונה כפתרון אחד שלם לצורך שלו, ללא צורך בהזמנות שירות או קניות נוספות. מוצר שלם לא חייב להיות מוצר אחד, זאת יכולה להיות חבילה מוצרים שונים שמהווים יחד את הפתרון אותו צריך לקוח קצה. כמה שהמוצר הזה אינו מצריך חשיבה או מאמץ יתר מלקוח, יותר טוב. קחו לדוגמא את המעבדים של אינטל, האם הייתם קונים אותו לחוד ממחשב? האם הייתם מסתבכים עם הרכבה של מחשב, התאמה של חלקים שונים וקריאת הסברים על דרך לתפעל אותם יחד?

לקבלת גישה לסדרה המלאה הרשם

מייל:

אם כן, מעולה, סימן שאתם משתייכים ל-10% מהאוכלוסיה, שהם מובילי דעה ומשתמשים מטמיעים מוקדמים. בדרך כלל הזינוק הראשוני של המיזם שמבוסס על טכנולוגיה חדשנית, הוא בזכותכם – אנשים שמחפשים חדשנות טכנולוגית , ומוכנים ללמוד ולחרוש, ולהתאמץ רק בשביל שיהיה בידיכם את הדבר הבא לפני כולם. רוב המוחלט של השוק, עליו מכוונים המיזמים הוא 25%  שמחפשים פתרון פשוט, קל להטמעה. ולכן על מנת להגיע לשוק הזה צריך לספק להם מוצר שלם. יתרה מזאת, צריך להיות הראשונים שמספקים להם את המוצר השלם.

במידה ויש לכם רעיון ייחודי וחדשני לשוק, אתם צריכים לוודא שהפתרון מגיע כמוצר שלם ונותן מענה מלא לפתרון הדרישות לשוק זה. במידה ולא, חפשו שיתופי פעולה עם שותפים עסקיים שכבר נותנים פתרונות בשוק זה, והיו רוצים להשלים את סל המוצרים שלהם עם המוצר שלכם. במידה ואתם מפתחים תוכנה, דאגו להתממשק לכמה שיותר תוכנות משלימות שמובילות בשוק היעד שלכם.

אתן כמה דוגמאות:

אם פיתחתם תוכנת סליקה, דאגו להתממשק לכמה תוכנות מוכרות של הנהלת חשבונות בעזרת API  או קבצים שמותאמים לתוכנות אלה. מומלץ גם להכיר את העדפות ה-CRM של לקוחות שלכם ולהתממשק איתם גם כן.

אם פיתחתם אפליקציה להזמנות, פתחו ממשקים למערכות שמובילות בשוק של הספקים איתם תעבדו, וממשקי סמס להראה על סטטוס ההזמנות.

אם פיתחתם מערכת הפעלה, דאגו לפתרון הולם לתוכנות אופיס. טכנולוגיה לבד, ללא פתרון שלם עשויה להקשות על כניסה לשוק ולהגביל את השוק למספר לקוחות שהם יצרנים בעצמם. כלומר רוב הרווח יילך לסוכנים שלהם ולא אליכם…

מה מאפיין את הלקוחות עליהם כדאי לכוון את המוצר?

הם מעדיפים מוצרים וחברות ועם וותק

בדרך כלל נכנסים בשנה שנייה – שלישית של חיי החברה, אחרי שהחברה הוכיחה את עצמה כאמינה וכסדירה. בעולם של טכנולוגיות והחדשנות, הזמנים קטנים משמעותית ומתחילם מחודשיים – שלושה  -> חצי שנה. אך עדיין, אתם צריכים לקחת בחשבון שהמוצר שלכם צריך לרוץ בפרסום אקטיבי לפחות כמה חודשים על מנת שתתחילו לראות תוצאות. לכן בחודשים הראשונים מומלץ לפנות לכל מובילי הדיעה האפשריים ולבקש מהם לבדוק את המוצר שלכם, לפעמים אפילו בתשלום לשם הסקירה וחוות דעת שלהם לטובת המשתמשים שאליהם אתם רוצים להגיע.

הם מדברים עם חברים שלהם

הם תמיד מתייעצים עם חברים, שבדרך כלל זה אותם 10% הראשונים, מובילי דיעה, מה דעתם על המוצר. הם מתייעצים עם חברים, משפחה וכל מי שאפשר. מה שמעניין אותם זה גם נוחות ההטמעה של המוצר. המוצר צריך להגיע כפתרון שלם, או כלקט פתרונות שמגיעים יחד באותה חבילה עם מינימום הוראות הפעלה האפשרי. כלומר הדרך הטובה ביותר להשיק את המוצר זה דרך חוות דעת, ורשתות חבריות, כמה שיותר שיתופים – יותר טוב. דרכים טובות מאוד להשקת מוצר זה הגרלות בקרב משתמשים קיימים, תקופת נסיון לחדשים, והרבה סיפורי הצלחה וחוות דעת של לקוחות מרוצים אמיתיים

הם מעדיפים פתרון שנבדק ונשארים נאמנים

זאת אחת הסיבות שמאוד קשה להשתלט על השוק הזה כאשר אתה מספר שתיים, אנשים אלה מעדיפים פתרונות בדוקים ואוהבים לדבוק במוביל השוק. מאוד קשה לכבוש שוק שיש בו כבר פתרון שהוא מוצר שלם, אלא אם כן זה פתרון נישתי שהוא שלם ומושלם יותר לצורך ספציפי. במקרה זה בדרך כלל מנסים למצוא נישה קטנה יותר, ולהתאים את המוצר ספציפית לדרישות של הנישה, על מנת לתפוס שם שליטה.

למשל אם פיתחתם אפליקציה חדשה לניהול משרד, תוכלו לעשות התאמה לניהול משרד עורכי דין. תוכלו לעשות פיילוט על משרד עורכי דין גדול שיתנדב למשימה, וכך תוכלו להציע לנישה קטנה וממוקדת יותר בהתחשב בדרישות הייחודיות שלהם. המינוף של הלקוחות מהנישה יתן לכם את מרווח הנשימה לפיתוח המשך והרחבת היכולות הטכנולוגיות של האפליקציה שלכם. תוכלו אחר כך או להרחיב את הפתרון למדינות או נישות אחרות. למשל, ליצור פתרונות מותאמים למנהלי חשבונות, מנהלי חנויות ואחרים…

בדרך כלל הפתרון המוביל בשוק מלווה גם בכל השותפים העסקיים הגדולים

רוב המוצרים הנלווים יפותחו למי שמוביל את השוק, בגלל שהלקוחות כל כך נאמנים. מצד שני בחסרון זה גם גלויה הזדמנות, לפנות למי שלא מוביל את שוק המוצרים הנלווים ליצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים. למשל פיתחתם אפליקציה חדשה לניווט. כידוע גוגל מפס מסמנת את העסקים שרשומים במאגרים שלה במפה. כאלטרנטיבה, תוכלו ליצור קשר עם אתרי עסקים כמו דפי זהב או מקצוענים, על מנת לשתף איתם פעולה ולמקם את העסקים בתוכנת הניווט החדשה שלכם ובכך לתת לגולשים הבנה על אטרקציות ועסקים בסביבה.

המלצות לתכנון של המוצר

  • בחרו מראש קהל יעד מאוד ספציפי, והגדירו את הצורך העדכני ביותר שלו.
  • בדקו שאין מענה לצורך בצורה ישירה או עקיפה. אם יש, בדקו מה מידת שביעות הרצון של הלקוחות מהפתרון הקיים. לפי “מלחמות השיווק” המוצר שאתם הולכים להציע צריך להוביל על פני המוצר הקיים לפחות פי 3 בכל המדדים החשובים ללקוח שלכם: מחיר, נוחות, מהירות, זמינות, קלות הטמעה, ואפילו רמת ה”מגניבות” לפעמים. חשוב לבדוק האם קיים קשר רגשי אמוציונאלי לפתרון הקיים. במידה וכן או שנסו לאתר קהל יעד אחר, או שתכפילו את גורם ההחלטה פי 5. חוץ מזה חשוב גם לקחת בחשבון שבמידה וקיים מוביל בשוק זה תצטרכו תקציבי שיווק משמעותית גדולים יותר על מנת להשתלט על נישה תפוסה
  • בנו הגדרת מוצר שלם, בין אם זה מוצר עצמאי, ובין אם זה בעזרת פתרונות אחרים שקיימים בשוק שאתם מתממשקים איתם. המוצר השלם (או אוסף המוצרים יחד) צריך לעמוד בקרטריונים שהגדרתם בסעיף הקודם
  • חשבו את מחיר החדירה לשוק. מחיר החדירה צריך להיות בין האלטרנטיבה הזולה ביותר בשוק לבין האלטרנטיבה היקרה. שימו לב שהקרבה במחיר תקבע לפי רמת הקלות של העתקה של הפתרון שלכם. כמה שיותר קל להעתיק את הפתרון שלכם, כך המחיר שלכם צריך להיות יותר קרוב לאלטרנטיבה הזולה. זאת על מנת להוריד את רצון של המתחרים הפוטנציאלים להכנס לאותו שוק
  • חשבו מה גודל השוק האמיתי, גזרו ממנו 10%, זהו מדד מקסימלי שעליו ניתן להגיע בשנה הראשונה של המוצר. לפי גודל של הנישה ואחוזי הצלחה אפשריים חשבו את עלות הבאת לקוח המשוערת. שימו לב על מנת להגיע למצב של קנייה לקוחות פוטנציאליים צריכים להחשף למוצר שלכם בצורה מודעת בין 3-7 פעמים. חשבו את המקרה הגרוע ביותר, לפי אחוז של אחד ל-100 נחשפים נכנס לאתר, ואחד מ-100 שנכנסו קונה. זה נכון שזה עלות הקמת תשתית שיווקית, אך היא הכרחית למוצר. זהו תקציב שיווק הכרחי להתנעה ראשונית של המיזם
  • לאחר שנה עלות הבאת לקוח אמורה לרדת, ולהגיע ל-10-30% מעלות המוצר, במידה והשנה ראשונה עברה בהצלחה והמחיר אינו גבוהה מדי
  • חשבו האם אתם מצליחים לייצר פתרון שעומד במחיר שחישבתם בסעיפים קודמים ועדיין להיות רווחיים אחרי כל ההוצאות התפעוליות, ועלות הבאת לקוח עתידית שלכם.

במידה ובסעיף האחרון אתם לא מצליחים לייצר פתרון רווחי, כדאי לשקול מחדש את עולם ההזדמנויות לפי השלבים המתוארים.

לפני שאנחנו מתחילים לעבוד עם היוזם של הפרויקט אנחנו תמיד בודקים כדאיות כלכלית ומנסים לעזור לו לבנות מיזם מצליח מהשנה הראשונה שלו בחיים. לכן אנחנו מעניקים ללקוח שלנו אפיון עסקי ראשוני למיזם ללא עלות. המטרה שלנו לעזור ליוזם להחליט האם הרעיון שלו בשל לפיתוח ולהשלים את המרכיבים החסרים בפאזל לפני שהוא מקבל את ההחלטה החשובה של פיתוח המיזם, בין אם מדובר על אפליקציה או תוכנה מתקדמת. במידה ואנחנו מוצאים יחד שהפרויקט שלם ובשל לפיתוח, על בסיס אפיון עסקי שהכנו אנחנו נותנים הערכת שעות מדויקת לעלות הפרויקט וצפי לביצוע. בדרך כלל ההצעה שלנו כוללת גם את תיאור ההזדמנות, גודל השוק ועלות תכנית שיווק. ניתן להשתמש באפיון זה גם לקבלת מימון מקרנות המדינה. אין ספק שאנחנו רואים בעצמנו כשותפים להצלחה של המיזם ומבינים את גודל האחריות שלנו על הצלחתו. הגישה מאפשרת לנו להקים מיזמים מצליחים עם אחוזי הצלחה גבוהים

אנו יותר מנשמח להפגש ולחשוב יחד על עתידו של הרעיון שלך ולעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה עבורך

לקביעת פגישת ייעוץ ללא חיוב וללא התחייבות

צרו קשר
058-4481366

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366