apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

קורס יזמות – בחירת נישה שיווקית אטרקטיבית

20772476_mבחירת נישה שיווקית אטרקטיבית

השאיפה שלנו להגיע למצב שאנחנו מוצאים לעצמנו נישה פנויה או כמעט פנויה ומזמינה.

בחירת נישה פנויה יכול להוות אתגר למיזמים מבוססי פתרון בעיה קיימת, בדרך כלל יש אלטרנטיבות אחרות, שממומשות בצורות שונות ונותנות מענה לצורך קיים. במקרים אלה, המטרה היא לייצר ייחודיות בגישה שיווקית נכונה.

במידה ומדובר על מיזם טכנולוגי, הבעיה היא בדרך כלל הפוכה, מירב הזדמנויות מזמינות, והקושי לבחור בנישה קטנה מספיק. רוב היזמים הטכנולוגיים מנסים לכסות שוק גדול מדי, ואז הם נאלצים לפתח פתרון מאתגר במיוחד, ומתקשים כבר בשלב יישום של הרעיון. פגשתי מישהו בכנס יזמים שמפתח טכנולוגיה מבטיחה מאוד, השקיע בפיתוח שנה, ועוד לפחות חצי שנה לפניו, לצערו הוא מתקשה למצוא משקיעים ומקורות מימון.

 משקיעים מעדיפים להשקיע ברעיון בעל מודל עסקי רווחי עם מוצר קיים ועדיף עם מספר רב לקוחות משלמים. לו היזם היה מוריד משמעותית את מורכבות הפתרון הראשוני והיה בוחר בנישה עסקית עם יכולת הבאת לקוחות מהירה, הוא כנראה כבר היה מנהל עסק עם רווחיות ומגדיל משמעותית את סיכויי לגיוס השקעה.

לקבלת גישה לסדרה המלאה הרשם

מייל:

בבחירת הנישה, זמן יציאה לשוק ועלות השיווק הראשונית צריכים להיות מינימליים ככל האפשר. אתם לא באמת מוותרים על חלום גדול, אתם פשוט מחלקים אותו לשלבים ובונים עסק רווחי כבר בשלבים הראשונים של חייו. חפשו איפה הטכנולוגיה שלכם יכולה לחולל שינוי אמיתי במינימום זמן פיתוח, ותתחילו משם. בדרך כלל אם נישה קטנה מספיק תוכלו להתחיל עם מכירות פרונטליות דרך שיווק ישיר ללקוחות מסחריים (ראו פרקים על דרכי שיווק של המיזם שלכם)

מהו תהליך הגדרת נישה?

בואו נניח כי אנו מעוניינים לפתח טכנולוגיה חדשנית של חישוב מסלול המהיר ביותר לנסיעה.

בחירת נישה מתחילה מהגדרת צורך שהמוצר העתידי שלכם יכול לתת לו מענה. אפשר להתחיל מהגדרה כללית. למשל : פתרון לפקקים.

מומלץ להגדיר את הצורך בצורה שאינה כה כוללנית, למעשה בכל מדינה בעולם קיימים ערים וכמעט בכל עיר יש זמנים במהלך היום בהם קיימת בעיית הפקקים. ניתן להתחיל מאזורים שהם מרכזיים בארץ. ואולי אפילו משכונות הכי בעתיות.

הפתרון לבעיית הפקקים יכול להיות מורכב – לקחת בחשבון את כל התנועה ברדיוס עשרות קילומטרים, לחשב את המסלולים של כל כלי הרכב ואת כל השילובים של ניתובים. אז הבעיה הופכת להיות מורכבת מבחינת סיבוכיות פיתוח והטמעה. הרי יש לנו חסם ברור של מספר רב של משתמשים שצריכים להיות פעילים במערכת, כמו כן עלויות תפעול גבוהות.

הבעיה השנייה בצורך ופתרון שהגדרנו הינה נוכחות פעילה של מספר אפליקציות, כגון  WAZE, גוגל מפס, שכבר עוסקות במתן פתרון לצורך זה. אפליקציות אלה כבשו מיליוני משתמשים בארץ, ומובילות את דעת קהל בכל מה שקשור בצורך בפתרון לבעיית הפקקים.

לכן מומלץ להגדיר נישה או צורך אחרים. למשל לפתור את נושא זמן נסיעה לתחבורה ציבורית בערים בהם קיימים כבישים לתחבורה ציבורית. ברגע שתחמנו את הנישה למצומצמת יותר, הקלנו על עצמנו מכמה בחינות:

  • יש לנו יכולת לבדוק את עניין חברות התחבורה הציבורית בפתרון כזה לפני שאנחנו ניגשים לפיתוח מוצר
  • יש מספר קטן של לקוחות שאנחנו צריכים (מספר חברות תחבורה) על מנת לקבל מידע מלא על מצב האוטובוסים בכבישים
  • ניתן יהיה להרחיב בקלות את הנישה לכיוון מוניות, וחברות הסעה
  • מודל עסקי יותר ברור, מאשר בשימוש נהגים פרטיים, הרווח הוא דרך חברות תחבורה, לפי רישיונות או דמי מנוי חודשיים
  • קל יותר לגייס משקיעים פרטיים, כאשר לקוחות משלמים כבר נתנו אישור עקרוני לפיתוח

במידה וחברות תחבורה ציבורית לא יגלו עניין, תחסכו כסף רב בפיתוח ושיווק ותוכלו לבדוק נישות אחרות, מזמינות יותר. למשל חברות הסעה. בחירת נישה קטנה מאפשרת לבדוק כדאיות עסקית של רעיון לפני השקעה ממשית בפיתוח שלו, כלומר למכור את המוצר לפני שהוא קיים

פרמטרים להגדרת נישה:

  • מיקום: ארץ, עיר, שכונה
  • מקצוע \ תחום עיסוק
  • גילאים
  • מינים
  • מצב משפחתי
  • מצב תעסוקתי
  • תחביבים והעדפות אישיות
  • ערך רגשי
  • צורך מעשי

המשך ל: אסטרטגיית אוקיינוס כחול – כמודל להגדרת פתרון מוצלח

לפני שאנחנו מתחילים לעבוד עם היוזם של הפרויקט אנחנו תמיד בודקים כדאיות כלכלית ומנסים לעזור לו לבנות מיזם מצליח מהשנה הראשונה שלו בחיים. לכן אנחנו מעניקים ללקוח שלנו אפיון עסקי ראשוני למיזם ללא עלות. המטרה שלנו לעזור ליוזם להחליט האם הרעיון שלו בשל לפיתוח ולהשלים את המרכיבים החסרים בפאזל לפני שהוא מקבל את ההחלטה החשובה של פיתוח המיזם, בין אם מדובר על אפליקציה או תוכנה מתקדמת. במידה ואנחנו מוצאים יחד שהפרויקט שלם ובשל לפיתוח, על בסיס אפיון עסקי שהכנו אנחנו נותנים הערכת שעות מדויקת לעלות הפרויקט וצפי לביצוע. בדרך כלל ההצעה שלנו כוללת גם את תיאור ההזדמנות, גודל השוק ועלות תכנית שיווק. ניתן להשתמש באפיון זה גם לקבלת מימון מקרנות המדינה. אין ספק שאנחנו רואים בעצמנו כשותפים להצלחה של המיזם ומבינים את גודל האחריות שלנו על הצלחתו. הגישה מאפשרת לנו להקים מיזמים מצליחים עם אחוזי הצלחה גבוהים

אנו יותר מנשמח להפגש ולחשוב יחד על עתידו של הרעיון שלך ולעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה עבורך

לקביעת פגישת ייעוץ ללא חיוב וללא התחייבות

צרו קשר
058-4481366

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366