apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

קורס יזמות: אפשרויות שיווק

סודות יזמות: אפשרויות שיווק מבית טורונטאפשרויות שיווק

ראיתי הרבה מאוד כתבות על שיווק של מיזמים, רובם מתבססים על מבנה המודל העסקי וספריות חינמיות. הייתי רוצה לתת לכם סקירה קצת יותר רחבה על אפשרויות שיווק שעומדות לרשותכם. מומלץ להקצות משרה שלמה לשיווק ולפחות שנה ראשונה לפעול בצורה אינטנסיבית מאוד במספר ערוצים. לאחר תקופה תוכלו לבדוק את איכויות של כל ערוץ ואת תוצאותיו

בכל אופן כל דרך, מטרתה היא להגיע לקהל יעד שלכם. מדובר על אותו קהל יעד שהגדרתם בתכנון המוצר והתאמתם את הפתרון עליו.

קידום אורגני

זהו קידום שמטרתו להביא את עמודי האתר שלכם למקומות ראשונים במנועי חיפוש בגין חיפושים שרלוונטיים עבור המיזם שלכם. היתרון הגדול של הקידום האורגני הוא עלות אפסית לקליק, ויציבות  התנועה לאתר לתקופות ממושכות, במידה ולא השתמשתם באלמנטים של קידום שחור

קידום אורגני מבוסס על הכרות עם דפוסי חשיבה והתנהגות במנועי חיפוש. את התשתית של הקידום האורגני מתחילים להכין לפחות חצי שנה לפני השקת המוצר. זאת בגלל שכל ניתן להרגיש בתוצאות של קידום האורגני רק לאחר חצי שנה של עבודה טכנית נכונה

היות וחברתנו מתמחה בנושא קידום האורגני, ואנחנו מאמינים בדרך זאת ליצירת יציבות כלכלית לעסק, נרחיב על דרך זאת קצת יותר. שלבים בבניית קידום אורגני:

מחקר ביטויי מפתח

בעזרת כלי לתכנון ביטויי חיפוש של קידום ממומן של גוגל, תוכלו לאתר את כל הביטויים הרלוונטיים לקהל יעד שלכם. למשל תוכלו לבדוק מהם ביטויי מפתח של מתחרים שלכם, או אלטרנטיבות למוצר העתידי שלכם. תוכלו לחפש ביטויים לפי אתר קיים שפונה לאותו קהל יעד. תוכלו לאתר ביטויים לפי מוצרים חינמיים או בתשלום שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם צורכים

לקבלת גישה לסדרה המלאה הרשם

מייל:

הכנת תשתית מאמרים

לכל ביטוי שמצאתם מטרתכם לכתוב מאמר מקצועי שמקשר בין משמעות הביטוי למוצר שלכם. או רלוונטי לחיפוש ובסופו תופיע פרסומות של המוצר שלכם. או מאמר שמעניין את הקהל יעד שלכם ובאנר הראשי של האתר את המוצר שלכם. בכל אופן המטרה לכתוב תכנים שמעניינים את הקהל יעד ובכך לגרום להם להיחשף למוצר שלכם. המאמר צריך להיות מקורי וכתוב במיוחד לאתר שלכם. מומלץ להכין מאמרים לביטויים מאותה משפחה (ביטויים דומים או קשורים) ולא לקפוץ בין כמה נושאים שונים.

אופטימיזציה

את המאמר מתאימים למנועי חיפוש על ידי הכללה של ביטוי מפתח ב: כותרת, כתובת מאמר, שם של תמונה, פסקה ראשונה ותיאור המאמר למנועי חיפוש

חיזוק

את המאמר ניתן לחזק עם 2-3 מאמרים דומים מאתרי בלוגים, פורומים ואחרים. מומלץ לעשות את החיזוק למאמרים עם מספר רב של חיפושים

לינקים מאתרים בתחום עם וותק וספריות קוד חינמיות ,עוזרים לדירוג האתר. כך שאם יש לכם דרך להשיג לינקים לאתר, בחרו ביטויי מפתח נחשקים שקשורים לתחום האתר והצביעו מאתרים חיצוניים בשילוב של הביטוי ושימושו בכותרת, ALT וטקסט של הלינק

וכלו לקרוא מידע רב על נושא קידום אורגני באתר שלנו: TORONET.CO.IL

רשתות חברתיות

בחרו רשת חברתית בהתאם להעדפות של קהל יעד של המוצר. השפה השיווקית שבה תבחרו להציג את המוצר תלויה בבחירת הפלטפורמה ואופייה. כמעט בכל פלטפורמה קיימת אופציה להקים דף לעסק, לעשות קידום ממומן, ולהתנהל בקהילות. את הדף העסקי במידה ומתאפשר רצוי לבנות מראש, כמו כן להקים קהילה שעשויה להתעניין במוצר

דף עסקי : העבירו בשפה השיווקית של הפלטפורמה בה אתם נמצאים את חווית המוצר, ספרו על הצוות שלכם, ספרו על תהליך העבודה. הסבירו את עולם הערכים של המוצר. העבירו חוות דעת של קבוצות מיקוד ולקוחות. המטרה של הדף העסקי היא לייצר קהילה של לקוחות פוטנציאליים ולקרב אותם לחוויית הקנייה בצורה הטובה ביותר האפשרית

קהילות : בהתאם להעדפות של קהל יעד התחברו לקהילות שלהם ונסו להעביר ערך לקהילה שתקדם את המוצר שלכם. תוכלו לעשות זאת על ידי בחירת נציגי המוצר: פרסום מאמרים מעשירים, פרסום פוסטים רבי ערך בקהילה, יצירת קשרים אישיים ועוד…

את האסטרטגיה המתאימה מתכננים לפי קהל יעד, סוג המוצר ושפה שיווקית מקובלת באותה פלטפורמה שיווקית

על שיווק ברשתות חברתיות תוכלו לקרוא באתר אינטרנט שלנו: TORONET.CO.IL

שימו לב, גם ברשתות חברתיות תוכלו לחזק משמעותית את נוכחותכם בעזרת הכרות טובה עם כלים לקידום אורגני, כלומר תוכלו לעזור למנועי חיפוש של רשת חברתית לאתר אתכם:

  • שימוש בביטויי מפתח רלוונטיים
  • מספר רב של אוהדים ומעורבות גבוהה של האוהדים בדפים עסקיים
  • שיתופים בעמודים אישיים פופולריים ( מנהלי פרויקט, אישיות מפורסמת בקהילה של קהל יעד)
  • מעורבות גבוהה ורלוונטיות של הפוסט המפורסם

קידום ממומן

כמו בקידום האורגני מומלץ לתכנן את הביטויים של החיפוש מראש. אך כאן חשוב שהביטוי יהיה מאוד רלוונטי לביטוי מפתח החיפוש. יחס המרה נמוך עשוי לפגוע בתוצאות הקמפיין. היות התשלום של הקמפיינים הממומנים הוא לפי קליקים או פר פעולות, צריך להיזהר מאוד עם בחירת הפלטפורמה, מיקוד קהל יעד, ביטויי מפתח, אזורים, שעות פרסום, חומרים שיווקיים כמו טקסטים, באנרים, תמונות ווידאו.

סוגי קידום ממומן:

  • גוגל
  • יוטיוב
  • פייסבוק ואינסטגרם
  • טוויטר
  • אאוטבריין
  • ועוד

את הקידום ניתן להגדיר לפיה גדרת קהל יעד, תחום העיסוק, וגם לפי מעקב לנכנסים לאתר או לאנשים שהיו באינטראקציה מוקדמת עם המותג. רצוי לנצל את כל הכלים הרלוונטיים שעשויים להגדיל את יחס ההמרה

את הפלטפורמה עדיף לבחור לפי טיב המוצר וטיב היחסים של קהל יעד עם התחום בו נמצא המוצר. במידה והלקוח יצפה להיחשף למוצר דרך מאמרים מלמדים, פלטפורמות פרסום מאמרים כמו אאוטבריין עשויה יותר להתאים מפייסבוק. במידה והמוצר הוא אישי, עדיף להשתמש באחת מרשתות חברתיות. ואילו מדובר על צורך קיים עם כמות גבוהה של חיפושים, עדיף לבחור בגוגל או יוטיוב, במידה ועלות לקליק לא גבוהה מדי. במידה ומדובר על סביבה עסקית, והנכם מעוניינים להגיע למקבלי החלטות בעולם ההייטק והפינטק, שווה לשקול את מנוע הפרסום של לינקדאין או טוויטר.

יחסי ציבור באינטרנט

מדובר על פנייה יזומה לבלוגרים ולמנהלי דפים עסקיים וערוצי מדיה שונים, בבקשה לחשוף את המוצר שלכם לקהל האוהדים שלהם. במידה ומדובר על מוצר חדשני, בעל משמעות, מעניין ולא מוכר, עשויים רבים ממנהלי ערוצי מידע להסכים לשתף פעולה, בחינם או בתשלום. במידה ואתם מעבירים סיפור מעניין ומרתק שלכם או של המוצר, הסיכויים לכך גבוהים עוד יותר.

מומלץ להכיר את בעל או מנהל ערוץ המדיה שאתם פונים לעזרתו. חשוב להיות אוהד או קורא של אותה המדיה ולהפגין הכרות אישית עם הערוץ. הבקשה צריכה להיות מנוסחת תוך מתן יתרון אמיתי למעריצי הערוץ ולמנהל הערוץ מדוע המידע יהיה רלוונטי, חדשני ומעניין לקוראיו. מומלץ להתחיל מערוצים קטנים ופחות מוכרים, ו בהדרגה להתקדם לערוצים פופולריים יותר

הגרלות

ישנם בלוגים טכניים רבים שמאפשרים למפרסמים להכריז על הגרלה או GIVE AWAY  בתמורה לפעולה מסוימת שנדרשת מהקוראים. מומלץ לגרום למשתתפים לשתף את תנאי ההגרלה כתנאי הכרחי להשתתפות בה. המתנות יכולות להיות שונות, בנוסף לאופציה להעניק את המוצר, ניתן גם להעניק מתנה לא קשורה אך נחשקת, כמו תו נטען לשימוש לקניות ב-EBAY או באמזון.

רשת באנרים

מומלץ לפרסם בעזרת באנרים רק באתרים עם ריכוז גבוהה של קהל יעד, מידע איכותי וקשור לתחום המוצר, מספר מפרסמים קטן ובמקום מרכזי. קשה מאוד לבנות פרסום באנרים מוצלח, אך ישנם אתרים שהם הבאנרים עובדים מצוין. מומלץ לבדוק את איכות הפרסום אחת לתקופה ולהוריד פרסומים שלא עובדים

מימון המונים

זוהי דרך מצוינת לפרסום, במיוחד אם מדובר על פלטפורמת מימון נישתית שפונה לקהל יעד, כך תוכלו להגדיל את החשיפה של המוצר שלכם לקהל יעד ממוקד. עם זאת זה כלי עזר שדורש השקעה רבה, תכנון אסטרטגיה וליווי הקמפיין בערוצים נוספים על מנת להצליח במימון. כלומר פרסום הפרויקט בפלטפורמה בלבד, לא יבטיח את הצלחתו וחשיפה מספקת. חשוב לערב את הקהילה שמתעניינת במוצר לשתף את הקמפיין ולעזור לכם בהפצתו

תכניות שותפים

למרות פופולריות של פלטפורמות לניהול תכניות שותפים, עצם הרשמות לפלטפורמה לא יבטיח את הצלחתו של השיווק. מוצר שלכם חייב להיות איכותי ורווחי למפרסם. חומרים שיווקיים שאתם מספקים למשווקים צריכים להיות באיכות גבוהה מאוד. נדרשת מצדכם יכולת “שיווק ומכירה” למשווקים פעילים במיוחד. לניהול תכניות שותפים נדרשים תכנון אסטרטגיה ושיטת תמחור משתלמת, כמו כן השקעה בתקציבי פרסום בפנייה למשווקים גדולים

ספריות קוד חינמיות

ספריות הקוד החינמיות ובתשלום מהווים מקורות מעולים ללינקים בדירוג גבוהה לאתרכם ולהפצה של מוצר במידה ויש לכם גרסת ניסיון או גרסה חינמית. אינטרנט מלא בספריות שונות. כמו כן מומלץ לזכור על כללי הקידום האורגני ולהגיש את המוצר החינמי או הניסיוני שלכם עם תיאור מדויק ומותאם לביטויי המפתח הרצויים

חיפוש שותפים או משקיעים

רישום המוצר באתרים לחיפוש שותפים או משקיעים יכול לעזור גם לקידום האורגני וגם לעורר עניין במוצר בקרב חברות מסחריות ושותפים עסקיים פוטנציאליים. ניתן כמו כן לחפש שותפים עסקיים שכבר עובדים עם קהל יעד רצוי וישמחו לשתף אתכם בבסיס הלקוחות שלהם בתמורה לתמלוגים מהמכירות

לשכת הייצוא

לשכת ייצוא מעניקה ליזמים שמייצאים מוצרים לחול ליווי אסטרטגי ועסקי ואף מלווה את היזמים בקביעת פגישות עם מקבלי ההחלטות בתעשייה הרצויה. כמו כן במחיר מסובסד ניתן להתלוות עם איש מקצוע מומחה במשא ומתן באותה מדינה. מומלץ מאוד להירשם ללשכה , בתמורה לדמי מנוי נמוכים מקבלים המון הטבות וייעוץ מקצועי ברמה גבוהה

נטוורקינג

ניתן להגיע ללקוחות פוטנציאליים או לשותפים עסקיים דרך רשתות הנטוורקינג שקיימות בארץ ובעולם. לדוגמא ביז מייק ביז, לעסקים קטנים, לשכה למסחר לחברות , BNI לקשרים עסקיים בכל העולם ועוד. מפגשי נטוורקינג בנויים בצורה אופטימלית להכרות בין בעלי העסקים השונים ורותמים לשיתוף פעולה בין עסקים השונים במאמץ משותף לשיווק הדדי

טלמרקטינג

במידה והצלחתם למצוא שירות או מוצר שניתן לשיווק לגופים מסחריים, תוכלו להיעזר בשירותי טלמרקטינג על מנת להגיע לפגישות עם מקבלי החלטות בארץ. מומלץ להיעזר בחברת טלמרקטינג עם מוניטין ואחוזי הצלחה גבוהים בתחום שלכם

יחסי ציבור לעיתונות וערוצים השונים

ישנם בעלי מקצוע שמכירים את עיתונאים ומובילי הדעה בערוצי טלוויזיה, רדיו ועיתונות. בתמורה לתשלום חודשי הם יעזרו לכם לייחץ את השירותים שלכם ולעלות את רמת המוניטין שלכם בקרב לקוחות פוטנציאליים

כנסים, אירועים וחסויות

ישנם חברות שמארגנות אירועים וכנסים בתחום שרלוונטי למוצר שלכם ולקהל היעד. בדרך כלל הם מעניקים למפרסמים אפשרות להזמין דוכן, להציג בפני קהל את הספיץ’ ולתת חסות לאירוע

לסיכום, קיימים מספר שיטות לחיסכון ניכר בעלויות וזמני פיתוח של המיזם. דרכים רבות להגדלת הסיכויים שלכם להצלחה ואינסוף דרכים לשווק את המוצר שעומדים לרשותכם. כמעט ולא דיברנו על צורך לגייס משקיעים או לדלל משמעותית את האחוזים שלכם בפרויקט. חשוב שתכירו את הכלים שעומדים לרשותכם ותבחרו את הדרך הכי מתאימה למוצר שלכם. הצלחנו להעביר את המסר בצורה כללית. מומלץ מאוד להעמיק את הידע בסעיפים שרלוונטיים לפרויקט שלכם בעזרת ספרות מקצועית, ייעוץ ממומחים בתחום המדובר ושכירת אנשי מקצוע, בהתאם לרמת השליטה שלכם בכל תחום שדיברנו.

במידה והנכם מעוניינים לקבוע פגישת ייעוץ ללא חיוב והתחייבות על מנת לבדוק כדאיות כלכלית וישימות המיזם שלכם, נשמח לעמוד לשירותכם: 058-4481-366

לפני שאנחנו מתחילים לעבוד עם היוזם של הפרויקט אנחנו תמיד בודקים כדאיות כלכלית ומנסים לעזור לו לבנות מיזם מצליח מהשנה הראשונה שלו בחיים. לכן אנחנו מעניקים ללקוח שלנו אפיון עסקי ראשוני למיזם ללא עלות. המטרה שלנו לעזור ליוזם להחליט האם הרעיון שלו בשל לפיתוח ולהשלים את המרכיבים החסרים בפאזל לפני שהוא מקבל את ההחלטה החשובה של פיתוח המיזם, בין אם מדובר על אפליקציה או תוכנה מתקדמת. במידה ואנחנו מוצאים יחד שהפרויקט שלם ובשל לפיתוח, על בסיס אפיון עסקי שהכנו אנחנו נותנים הערכת שעות מדויקת לעלות הפרויקט וצפי לביצוע. בדרך כלל ההצעה שלנו כוללת גם את תיאור ההזדמנות, גודל השוק ועלות תכנית שיווק. ניתן להשתמש באפיון זה גם לקבלת מימון מקרנות המדינה. אין ספק שאנחנו רואים בעצמנו כשותפים להצלחה של המיזם ומבינים את גודל האחריות שלנו על הצלחתו. הגישה מאפשרת לנו להקים מיזמים מצליחים עם אחוזי הצלחה גבוהים

אנו יותר מנשמח להפגש ולחשוב יחד על עתידו של הרעיון שלך ולעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה עבורך

לקביעת פגישת ייעוץ ללא חיוב וללא התחייבות

צרו קשר
058-4481366

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366