apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

קורס יזמות: אפיון מוצר ראשוני

יסודות שיווק בפייסבוק : כיצד לנצל את תכונות הזיכרון האנושי לטובתכם?אפיון מוצר ראשוני

זהו שלב שבו מאפיינים מוצר רזה ביותר האפשרי, שייתן מענה לצורך שהוגדר, בצורה מספקת ובאופן מלא. הכוונה יכולה להיות למוצר עצמו או לחבילת מוצרים שמשלימות את המוצר לפתרון מלא.

חשיבות המינימליזם

זמן

זמן עובד נגדכם. על אותו רעיון בכל מקום בעולם חושבים לפחות 3 אנשים. זמן השקת המוצר לשוק יכול לעזור לפריצתו ולהשתלטותו בנישה

תקציב פיתוח

זמן הפיתוח משפיע בצורה ישירה על עלות הפיתוח. ככל שהמוצר מכיל יותר פיצ’רים כך ארכיטקטורה מורכבת יותר גדלה תלות בצוות פיתוח, סיכוי לקוד באיכות נמוכה, כמות באגים גבוהה יותר, תקופת QA  ארוכה יותר. כלומר תקציב פיתוח ובדיקות גדלים ביחס אקספוננציאלי למורכבות המוצר שאתם מפתחים. היות ובהתלה אין למוצר את המינוף הכספי של המוניטין, לקוחות ומשקיעים, הוצאות גבוהות מדי יכולות להכריע את חיי המוצר

מוטיבציה

מוצרים מורכבים מכניסים את צוות הפיתוח והתפעול לתקופת המתנה ארוכה מאוד בציפייה לתוצאות. חשיבות ההצלחה או הכישלון לאחר תקופת עבודה ארוכה יכולים לערער את צוות  המיזם . צוות נהייה רגיש יותר לביקורות חיצונית וחבלי לידה של המוצר.

תקציב שיווק

כמה שיותר תקציב פיתוח יושקע במוצר כך יישאר פחות לתקציב שיווק. מורכבות המוצר משפיעה על עלות מעטפת שיווקית בצורה ישירה : פלטפורמות דמו מורכבות, הדרכות ארוכות ומסובכות, UX מורכב ויקר יותר. זמן חינוך של השוק מתארך משמעותית

תקציב תפעול

זמן עבודה על המוצר מייקר את עלויות התפעול: עלות התשתיות, רישיונות תוכנה, מחשוב, אינטרנט, השכרת מרחב עבודה, משכורות. גם אם אתם לא משלמים משכורות, עלות התפעול מדללת את החסכונות או שארית מהלוואה שתשלומיה עתידים להתחיל לרדת בקרוב. סעיף התפעול הוא סעיף יקר ומעיק, נדבר על דרכים לחסוך בסעיף זה בהמשך

שורה תחתונה, כל פיצ’ר חדש, משפיע לא רק על זמן הפיתוח אלה מגדיל משמעותית את כל העלויות הנלוות: QA, שיווק, תפעול ואחרים. קחו את זה בחשבון ושקלו היטב כל פיצ’ר שאתם מכניסים לאפיון בשלב זה

כיצד מודדים את חיוניות הפיצ’רים?

לפי מודל אוקיינוס כחול, אתם צריכים להבין היטב מהם הפרמטרים שעליכם להדגיש. נתחו בציון 1-5 לכל פיצ’ר במוצר שלכם לפי פרמטרים המצוינים בהמשך, כאשר 5- במידה גבוהה, ו-1 במידה מעטה

  1. עד כמה הוא חיוני להעברת הפרמטרים החיוניים לפי מודל אוקיינוס כחול, לפי 5 הפרמטרים שהגדרנו כמהותיים לאיכות המוצר? למעשה סעיף זה צריך להיות מחולק ל-5 פרמטרים החשובים שהגדרתם קודם. מכלול הפיצ’רים צריך לתת מענה לכל 5 הפרמטרים יחד.

אם שני פיצ’רים נותנים מענה לאותו פרמטר, אחד מהפיצ’רים יקבל עדיפות נמוכה יותר על פני פיצ’ר ייחודי שעומד בפרמטר שאין לו מענה בפיצ’ר אחר.

  1. עד כמה הוא חיוני ליצירת שלמות הפתרון דרך המוצר
  2. האם ניתן להמיר את הפיצ’ר על ידי שילוב עם מוצר אחר שקיים בשוק
  3. עלות זמן הפיתוח של הפיצ’ר
  4. רמת המורכבות של הפיצ’ר מבחינת עקומת למידה
  5. מורכבות תסריטי הבדיקות
  6. מורכבות טכנולוגית

המטרה שלכם לפי מטריצת ציונים לבחור בפיצ’רים שהציונים שלהם אופטימליים, וביחד בונים מוצר שלם שעונה בצורה גבוהה מאוד לדרישות שהגדרתם ובמידה מספקת ושלמה לצורך שהגדרתם. אתם לא בונים מוצר מושלם, אתם בונים מוצר שלם, שמיישם בצורה הטובה ביותר את אסטרטגיית אוקיינוס כחול ללקוח ולצורך שהגדרתם מראש

UX – הגדרת ממשקי משתמש

שלב זה, הוא כמו תפירת פתרון שמותאם בדיוק ללקוח שלכם. תהליך ה-UX מתרגם את המוצר או הטכנולוגיה שהגדרתם, לשפה ממשקית שלקוחות הקצה שלכם יבינו. המטרה היא ליצור ממשקים שיצרו חוויה נוחה והטמעה מהירה בשטח ללא צורך בחומרי הסברה מיותרים.

למה UX כל כך חשוב?

חווית משתמש – מקצוע UX מבוסס על הכרות עמוקה עם הרגלי חשיבה של משתמשים שונים. ככל שהממשק ירגיש טבעי יותר למשתמש הקצה כך משתמש הקצה יתמכר יותר מהר למוצר שאתם מציעים. זה ירגיש לו שזה מיועד ומכוון עליו ומדבר בשפה שלו

עלות תמיכה במוצר – תוכלו לחסוך חומרי הסברה, דוגמאות והדמיות דמו, שעות תמיכה טכנית, כל זאת בגלל קלות הבנה של הממשקים

עלות שיווק – עקומת למידה נמוכה תבטיח לכם זמן חדירה קצר, ויחס המרה גבוהה בין חשיפה להחלטת הקנייה. תוכלו לקצר משמעותית את התקופה “השקטה” של חדירת המוצר לשוק, חינוך של השוק, מספר חשיפות וכמות המידע שתצטרכו להציג לקונים פוטנציאליים על המוצר

ויראליות – ככל שחווית המשתמש חיובית יותר, כך גדל אלמנט הוויראליות של משתמשי הקצה. מוצר קל לתפעול שעונה לצורך אמיתי שקיים בשוק, והזדמנות עסקית יגרמו למשתמשים שלכם לשתף חוויה חיובית ולהפוך למשווקים של המוצר בצורה יזומה

רווחים מהמוצר – ככל שחווית המשתמש תהיה חיובית יותר, כך יחס המרה לשירותים שבתשלום יהיה גבוהה יותר. כך שמנוחות הממשק נגזרים בצורה ישירה על רווחים

זמן לזינוק – חשבו שכל פרמטרים שציינו עד כה מהווים את עקומת הזמן לזינוק המוצר, ולהפיכת מיזם לחברה רווחית, וחלום של הרבה יזמים – הנפקה. כמה שהמוצר יותר נוח ותפור למשתמש עליו הוא מיועד כך זמן הזינוק קצר יותר

סיכויי הצלחה – סיכויי הצלחה של המיזם תלויים בצמצום הוצאות וזמן הזינוק שלו

לנושא ה-UX מומחים מקדישים מספר שנות לימוד וניסיון, על כן מומלץ בשלב זה לפנות למומחה. גם אם גיבשתם את נראות הממשקים בכוחות עצמכם ואתם לגמרי בטוחים ברעיון, מומלץ לקחת מספר שעות ייעוץ של מומחה UX, על מנת לשפר את הממשקים ולהתאימם לשפה של המשתמשים עתידיים.

אפיון טכני

לאחר סיום הכנת ה-UX, ניתן להתחיל את האפיון הטכני של המוצר. במידה והמיזם שלכם מלווה בשותף טכנולוגי, העבירו עליו את מסמכי האפיון הראשוניים ואת ה-UX ותנו לו לתכנן את התשתיות. במידה ואתם לא מלווים בשותף טכנולוגי, זה הזמן לגשת לבתי תוכנה ולקבל הצעות מחיר.

סכמה הבאה תעזור לכם לוודא שהאפיון בוצע במלואו. היות ואנחנו מלווים יזמים בתחום התוכנה על כן הסכמה שלנו מתאימה לתכנון פרויקטי תוכנה

שלבי בניית האפיון הטכני לתוכנה

למעשה כל מסך ב-UX זהו מודול במערכת. שלבים מומלצים לבניית האפיון:

בחירת פלטפורמה לצד שרת, צד לקוח, פלטפורמות עזר נוספות

  • הגדרת תזרים מידע בין המודולים השונים
  • הגדרת ישויות מידע שיכילו את הנתונים הרצויים
  • הדגרת שכבות לוגיות של המערכת ותזרים המידע ביניהם
  • הגדרת ספריות שיתנו תמיכה לישויות המידע
  • הגדרת ספריות ביצוע פעולות לפי המודולים שנבנו
  • הגדרת מערכת הרשאות: משתמשים ומה הם יכולים לעשות במערכת
  • הגדרת מערכת דוחות
  • הגדרת מערכת ניהול למנהל מערכת
  • שילוב של אלמנטים נוספים

    לקבלת גישה לסדרה המלאה הרשם

    מייל:

    • לוקליזציה
    • SEO
    • ניתור פעולות
    • PUSH NOTIFICATION
    • SMS
    • סליקה
    • API של מערכות אחרות
    • ייצוא קבצים ממערכת
    • ייבוא קבצים למערכת
  • הגדרת ספריות בדיקות על הספריות שהוגדרו – unit tests
  • הגדרת תסריטי בדיקות – בדיקות משתמשים
  • הגדרת שלבי ביניים בביצוע הפרויקט
  • כתיבת אלגוריתמים – חיוני במידה והפיתוח נעשה במיקור חוץ

המשך ל: תמחור

לפני שאנחנו מתחילים לעבוד עם היוזם של הפרויקט אנחנו תמיד בודקים כדאיות כלכלית ומנסים לעזור לו לבנות מיזם מצליח מהשנה הראשונה שלו בחיים. לכן אנחנו מעניקים ללקוח שלנו אפיון עסקי ראשוני למיזם ללא עלות. המטרה שלנו לעזור ליוזם להחליט האם הרעיון שלו בשל לפיתוח ולהשלים את המרכיבים החסרים בפאזל לפני שהוא מקבל את ההחלטה החשובה של פיתוח המיזם, בין אם מדובר על אפליקציה או תוכנה מתקדמת. במידה ואנחנו מוצאים יחד שהפרויקט שלם ובשל לפיתוח, על בסיס אפיון עסקי שהכנו אנחנו נותנים הערכת שעות מדויקת לעלות הפרויקט וצפי לביצוע. בדרך כלל ההצעה שלנו כוללת גם את תיאור ההזדמנות, גודל השוק ועלות תכנית שיווק. ניתן להשתמש באפיון זה גם לקבלת מימון מקרנות המדינה. אין ספק שאנחנו רואים בעצמנו כשותפים להצלחה של המיזם ומבינים את גודל האחריות שלנו על הצלחתו. הגישה מאפשרת לנו להקים מיזמים מצליחים עם אחוזי הצלחה גבוהים

אנו יותר מנשמח להפגש ולחשוב יחד על עתידו של הרעיון שלך ולעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה עבורך

לקביעת פגישת ייעוץ ללא חיוב וללא התחייבות

צרו קשר
058-4481366

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366