apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

קורס יזמות : מודל עסקי כלכלי – איפה הכסף?

שיווק בפייסבוק דף עסקימודל עסקי כלכלי – איפה הכסף?

רומנטיזם של עולם היזמות, דוגמאות הכי מפורסמות של מיזמים שנמכרו במחירים מטורפים גורמים לנו לחשוב שחדשנות הטכנולוגית היא תנאי מספק להצלחת המיזם. חידוש טכנולוגי בהחלט יכולים לעזור, אך לא מבטיח את ההצלחה העסקית של המיזם.

 הפרמטר הכי חשוב להצלחת כל עסק, ולמיזם בפרט זה הכדאיות הכלכלית שלו. חשוב מאוד לבנות מודל עסקי מחושב היטב ומשתלם לכל השחקנים במשוואה. המודל הכלכלי הוא זה שמניע את התעשייה, טכנולוגיה לחוד לא ברת קיום ללא מודל כלכלי רווחי.

לכן כבר בשלבים התחלתיים של התכנון, חשוב להבין מהו הרווח הטמון ברעיון שלכם, מהם עלויות שעומדות בפניכם, ולקחת בחשבון את כל הגורמים הכלכליים במשוואה. יתרה מזאת מומלץ להיות סקפטיים ופסימיים לגבי הערכות הצלחה שיווקית של המיזם.

והסיבות לכך הן:

  • במידה ואתם לא ראשונים בשוק, קיים צורך, אך אתם צריכים לכבוש את הנישה ממתחרה – נדרשים תקציבי “תקיפה” גבוהים לפחות פי 3 מתקציב “ההגנה” של המתחרה השולט
  • אם אתם ראשונים בשוק, אתם צריכים לחנך את השוק, לעורר צורך, תהליך שלוקח בין שנה לשנתיים בעקבות אופי פסיכולוגי של דפוסי רכישה. לצערנו אין יותר מדי קיצורי דרך לצמצום התקופה. גם במקרה של חדשנות טכנולוגית מדהימה נדרשים לפחות מספר רבעונים, להכרות ראשונית עם המוצר והחברה.

שיטות לבניית מודל כלכלי רווחי

אנו מציעים מספר שיטות לבניית מודל תגמול כלכלי. בהמשך המדריך תוכלו גם להכיר את שיטות השיווק השונות שעומדות לרשותכם.

מודל תגמול על בסיס פרסומות

זהו עולם מרתק בפני עצמו. מערכות אוטומטיות רבות מאפשרות לכם להתממשק לכלי פרסום של גוגל, אאוטבריין, AppsFlyer ואחרים, ולהציג את מידע של המפרסמים  הרבים בפלטפורמה שלכם.

יתרונות: קלות הממשק, אתם לא צריכים לשווק את את עצמכם כאלטרנטיבת פרסום. ניתן להירשם בקלות במערכת קיימת, ולהקצות שטח פרסום במקום מסוים באתר או אפליקציה שלכם בצורה אוטומטית.

חסרונות: רווח מזערי לכל קליק. מפתח הפלטפורמה לוקח לעצמו את אחוז הניכר של הרווח. יחס המרה נמוך. נדרשים היקפי תנועה גבוהים על מנת להרגיש ברווח ממשי.

דרך שנייה, היא לפתח פלטפורמת פרסום משלכם, שבה אתם יכולים לתת כלי סינון ומיקוד קהל יעד מיוחדים.

יתרונות: נתח רווחים גדול. מודל כלכלי של גוגל, פייסבוק ולינקדאין מבוסס על רווח מפרסום בפלטפורמות שלהם בהתבסס על ידע שנצבר על משתמשי המערכת

חסרונות: מורכבות טכנולוגית, צורך לגייס מפרסמים, צורך לפתח פלטפורמות סליקה, פרסום ואגירת נתוני משתמשים

דרך שלישית : פרסום תכניות שותפים

מודל מכירות על בסיס תכניות שותפים מאפשר למוכרים לחסוך עלויות פרסום ולמנף את כוח של אחרים לטובת המכירות שלהם : כסף ומכסף

יתרונות: תשואה גבוהה מאוד להשקעה בשיווק תכניות שותפים

חסרונות: עקומת למידה גבוהה על ניהול תכניות שותפים. תלות במוכרים. תחרות גבוהה

מודל תגמול על בסיס עמלות

זהו מודל בו אתם גובים עמלות על פעולות שמשתמשים מבצעים במערכת שלכם:

  • פרטי צד שני
  • סגירת עסקה
  • הגשת הצעה
  • פרסום מודעה
  • יצירת קשר בין המשתתפים ועוד

יתרונות: אתם מעניקים יתרונות ודאיים למשתמשים שלכם והם משלמים כסף על מנת לזכות ביתרונות אלה. כמה שהקפי תנועה ושימוש יהיו גבוהים יותר, כך רווח מהכנסות גבוהה יותר

חסרונות: מורכבות טכנולוגית. צורך בבירור מה פעולות שניתן לעשות בחינם ומה בתשלום על מנת להתניע את המיזם. עלות הבאת לקוח גבוהה. ישנו סיכוי שעלות תפעול של משתמשים לא משלמים תגרום להפסדים

מודל תגמול על בסיס דמי מנוי, רישיונות

זהו מודל בו כל משתמש במערכת משלם דמי מנוי או רישוי לפי תקופה

יתרונות: במידה ועובדים עם לקוחות עסקיים, גודל החברה קובע את נתח הרווחים הפוטנציאלי

חסרונות: זהו מודל תחרותי מאוד, ולא קל לשיווק והפצה. תצטרכו להיעזר בסוכנים ומשווקים ולהתחלק איתם ברווחים. כמו כן בגלל העלות הגבוהה, לקוחות נוטים לנדוד מחברה לחברה

מודל על בסיס דמי שימוש

למעשה זהו מודל שבו חלק מהשירותים הוא חינמי, וחלק בתשלום. למשל באתרי הכרויות ישנם שירותים כמו מנוי VIP, מספר הודעות, או צ’אט בתשלום. בלינקדאין ופייסבוק אתם לפעמים מתבקשים לשלם על יכולת שליחת הודעות לאנשים שלא נמצאים ברשימת הקשרים שלכם.

מוצר בסיסי חינמי ותוספים בתשלום – FREEMIUM.

יתרונות: רווח גבוהה מתוספים. עקב ריבוי שירותים החינמיים קל להתניע ולשווק את הפרויקט. אחוז המרה גבוהה לאנשים שמשתמשים בשירותים בתשלום. הגדלת מספר משתמשים – “נראה טוב למשקיעים”

חסרונות: לוקח הרבה זמן ובסיס משתמשים רחב על מנת להרגיש את הרווחים. המודל רווחי רק למערכות רבות משתמשים. מה שקובע פה זה אלמנט חברתי וחוק המספרים הגדולים. מודולים בתשלום יכולים להרתיע משתמשים בשלבי התנעה ראשונית של הפרויקט. קיים סיכון של הוצאות תפעול גבוהות בשלבים שהחברה עדיין לא יציבה כלכלית

תקופת ניסיון או גרסה חלקית חינמית

במודל זה אנחנו מאפשרים ללקוחות לחוות את המוצר החלקי שלנו בחינם, או את המוצר המלא לתקופת ניסיון. על מנת להאריך את תקופת השימוש, או לקבל גרסה מלאה על הלקוח לשלם תשלום מלא

יתרונות: קלות הפצה, מאגרים רבים שבהם ניתן לפרסם את המוצר החינמי

חסרונות: עלות התחזוקה של המשתמשים החינמיים שדורשים שירות ומותחים את קו התשלום למועד הרחוק ביותר האפשרי מודל זה מסוכן מאוד וצריך להשתמש בו בזהירות. במודל זה המוצר חשוף לפריצות ולגניבות

לקבלת גישה לסדרה המלאה הרשם

מייל:

מודל דמי שימוש בחומרי הדרכה, ומתן שירות

בפלטפורמות פיתוח מפורסמות מאוד, הרווח של חברות מבוסס על הדרכות, ומתן שירות של אנשי מקצוע מטעם החברה שפיתחה את המוצר. למשל ישנם חברות שגובות כסף על הטמעת מערכות ERP כמו SAP ו-PRIORITY וקיימות מכללות שמלמדות את נושא ההטמעה

יתרונות: פופולריות המוצר מעוררת צורך בשירותי חברה. אפשרות לרווח פוטנציאלי על מטמיעים חיצוניים – יצירת תחרות מכוונת. היות והמוצר עצמו אינו רווחי, פחות מושך מתחרים

חסרונות: עלות יקרה של תפעול משתמשים במוצר החינמי, סיכון כלכלי לחברה

המשך ל: אפיון לקוח אידיאלי

לפני שאנחנו מתחילים לעבוד עם היוזם של הפרויקט אנחנו תמיד בודקים כדאיות כלכלית ומנסים לעזור לו לבנות מיזם מצליח מהשנה הראשונה שלו בחיים. לכן אנחנו מעניקים ללקוח שלנו אפיון עסקי ראשוני למיזם ללא עלות. המטרה שלנו לעזור ליוזם להחליט האם הרעיון שלו בשל לפיתוח ולהשלים את המרכיבים החסרים בפאזל לפני שהוא מקבל את ההחלטה החשובה של פיתוח המיזם, בין אם מדובר על אפליקציה או תוכנה מתקדמת. במידה ואנחנו מוצאים יחד שהפרויקט שלם ובשל לפיתוח, על בסיס אפיון עסקי שהכנו אנחנו נותנים הערכת שעות מדויקת לעלות הפרויקט וצפי לביצוע. בדרך כלל ההצעה שלנו כוללת גם את תיאור ההזדמנות, גודל השוק ועלות תכנית שיווק. ניתן להשתמש באפיון זה גם לקבלת מימון מקרנות המדינה. אין ספק שאנחנו רואים בעצמנו כשותפים להצלחה של המיזם ומבינים את גודל האחריות שלנו על הצלחתו. הגישה מאפשרת לנו להקים מיזמים מצליחים עם אחוזי הצלחה גבוהים

אנו יותר מנשמח להפגש ולחשוב יחד על עתידו של הרעיון שלך ולעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה עבורך

לקביעת פגישת ייעוץ ללא חיוב וללא התחייבות

צרו קשר
058-4481366

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366