apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

ניהול מערכות מידע – במציאות של היום אתם חייבים את זה!

מערכות מידע

תחום ניהול מערכות מידע אמור לתפוס מקום חשוב בנושא ניהול החברה, היות והמערכות יכולות לשרת אותנו במידה ניכרת ואף להכריע את מיקומינו במפה העסקית.

מה שאנחנו רואים בשנים אחרונות שהשוק מתפלג בצורה ניכרת בין עסקים שמנצלים את מערכות המידע לטובתם, לבין אלה שמנסים לשרוד על בסיס תבניות ישנות.

הייתי רוצה להביא מספר דוגמאות כיצד מערכות מידע יכולות להכריע את חיי החברה:

  • שימוש כמנוף פיננסי לצמיחה

למעשה לכל עסק עם מספר מסוים של לקוחות, יש פוטנציאל גדילה כמעט אינסופי. ואנחנו יכולים לנצל אותו במידה ונדע לנהל נכון את האוצר המרכזי שלנו – מערך לקוחות קיים. במידה וחברה תדע לשמר נכון את הלקוחות, להציע להם מוצרים רלוונטיים לעיסוקם ולמצבם הפיננסי, תוכל החברה להגדיל משמעותית את היקפי המכירות ולשפר את חוויית השירות. כמו כן במידה והחברה לא תציע את מוצרים משלימים ללקוחות, עשויים הלקוחות לנטוש לחברות שכן מציאות חבילת מוצרים מקיפה ושלמה. כמו כן מערכת מידע כדוגמת CRM  יכולה לשפר בצורה ניכרת את חוויית השירות של הלקוח ולשמר אותו בקרב לקוחות הקבועים.

  • שימוש כחיסכון בהוצאות פיננסיות

גם אם אתם תבחרו לנצל מערכות מידע רק בתור חיסכון, תוכלו להגדיל משמעותית את הרווח הנקי מפעילות העסקית שלכם. תוכלו לחסוך משמעותית את זמן העבודה המושקע בכל פרוצדורה, להקטין סיכויים לטעויות ולחוויה כושלת ועיבוד זמן יקר באיתור ותיקון הנזקים, ואף לבנות מנגנוני בקרה שיעזרו לכם לאכוף פעילות תקינה ומסודרת של כל התהליכים בחברה. קשה למדוד את היקפי החיסכון בזמני עבודה וטיפול בתקלות. כך למשל מהלך אוטומטיזציה של גבייה שהכנסנו אצל אחד מלקוחותינו אפשר לצמצם מספר שעות עבודה מ-12 ל-9 , צוות עובדים מ-10 ל-6, וחסך משרת ראש צוות לבדיקות תקינות ואפשר להעביר את הכוח אדם לדברים דחופים וחשובים יותר לפעילות העסקית של החברה. חיסכון של כ-60 אלף ₪ בחודש בהוצאות התפעול!

  • שימוש במערכות בתור יתרון על פני מתחרים

חברה שהיא עמידה יותר לטעויות, מהירה יותר בזמני טיפול ובטוחה יותר מבחינת אבטחת מידע ואיכות התהליכים התפעוליים בולטת על פני מתחרים. כך למשל אחד הלקוחות שלנו שהטמיע מנגנון שירות לקוחות שאפשר לצמצם בזמני המתנה בשירות לקוחות מ-3 דקות לחצי דקה, עזר לחברה לזכות במקום ראשון בתפעול בקרב המתחרים באותו ענף

  • שימור לקוחות גדולים

בקרה על תהליכים מסוימים תעזור לכם לשמר לקוחות משמעותיים ביותר במערכת. ברגע שהגדרתם מערך לקוחות, תוכלו לסמן לקוחות משמעותיים ביותר לחברה ולקבל החלטות בצורה מבוקרת לגבי פעילותם. מערך סטטוסים של לקוחות יאפשר לכם לתת סדר עדיפויות מועדף בתפעול של תיקים לקוחות אלה, בשירות לקוחות ואף בהחלטות אדמיניסטרטיביות חשובות, כמו שינוי גובה העמלות, ערך המתנות וסל השירותים המשלימים. כך למשל אצל אחד הלקוחות שלנו עזרנו למנוע החלטה שהייתה אמורה להחמיר תנאי חשבון ללקוחות שהחזיקה אחוז ניכר מתיקי השקעות של החברה ובכך למנוע את נטישתם

  • לפעמים מערכת מידע תעשה בשבילכם את הבלתי אפשרי

בתור מנתחת מערכות נתקלתי הרבה פעמים במצבים שהיינו צריכים להפיק דוח דחוף עם נתוני לקוחות, לאתר מסמכים אבודים ולעשות חישובים מורכבים על בסיס מידע האגור במערכת. כל זה פשוט לא היה מתאפשר ללא מערכת מידע אחידה שהכילה את כל נתוני הלקוחות בצורה מרוכזת. יש דברים שרק כוח חישובי של תוכנה מסוגל לעשות בזמן סביר. למשל אחד הלקוחות היה צריך לאתר בצורה דחופה טפסי הצטרפות של לקוחות שהיו שמורים בארכיון. איחוד המידע של הלקוחות עם מערכת טפסים נכנסים יחד עם הכרות  מבנה של התיקייה אפשר לנו לאתר את הנתונים בכמה שעות בעזרת סקריפט פשוט. מה שלא היה מתאפשר כלל אם היינו מבקשים לעשות זאת מהעובדים. חלק מהרגולציות שמונחתות מלמעלה לא ישימות ללא מערכת מידע שהיא פתוחה ובנויה בצורה נכונה לגוף עסקי גדול.

  • חישובים מתקדמים

כאשר מתקבלת החלטה גורפת בחברה, או נדרשים דוחות כעזר לקבלת החלטת הדירקטוריון. מערכת מידע מקיפה המאפשרת שקיפות מלאה היא חיונית מאוד. ללא גישה חופשית לכל מערך ההיסטוריה של נתונים, וללא גמישות מלאה בשליפת נתונים אלה, החלטות עשויות להתקבל בצורה שגויה ופוגעת בחברה. לפעמים אף החברה למעשה עיוורת למתרחש, ולא יכולה לאתר נטייה או התנהגות גורפת של לקוחות לפני שזה נהייה מאוחר מדי. השקיפות הזאת חשובה במיוחד בגופים פיננסיים כאשר כל החלטה משפיעה על חסכונות של לקוחות פרטיים ועתידם הפיננסי.

למרות שהשכלתי הייתה בתחום הפיתוח, במהלך השנים ראיתי שהבנה והתמצאות בפן העסקי חיונית והכרחית להגדרת צרכי המערכת, אפיון הפעילות, הממשקים ואף להגדרת דוחות. למערכת מידע יכול להיות תפקיד חשוב מאוד בפעילות החברה בכלל, ובתפקוד של העובדים בחברה בפרט. חוויית לקוח, רווחים, חיסכון וכוח תפעולי כולם תלויים במידה רבה מאוד ביכולת גמישות של מערכות מידע בחברה.

מ-2007 אני מתמחה בבניית מערכות דינאמיות מתוך התחשבות לצמיחה עתידית, גמישות ונגישות המידע ואוטומטיזציה מקסימלית של תהליכים תפעוליים בצורה יעילה ואיכותית

נשמח לעבוד בשיתוף פעולה ולבדוק יחד כיצד מערכות מידע יכולים לשפר במידה ניכרת את המצב בחברה שלכם. לפגישת ייעוץ ללא התחייבות התקשרו: 058-4481-366

לפני שאנחנו מתחילים לעבוד עם היוזם של הפרויקט אנחנו תמיד בודקים כדאיות כלכלית ומנסים לעזור לו לבנות מיזם מצליח מהשנה הראשונה שלו בחיים. לכן אנחנו מעניקים ללקוח שלנו אפיון עסקי ראשוני למיזם ללא עלות. המטרה שלנו לעזור ליוזם להחליט האם הרעיון שלו בשל לפיתוח ולהשלים את המרכיבים החסרים בפאזל לפני שהוא מקבל את ההחלטה החשובה של פיתוח המיזם, בין אם מדובר על אפליקציה או תוכנה מתקדמת. במידה ואנחנו מוצאים יחד שהפרויקט שלם ובשל לפיתוח, על בסיס אפיון עסקי שהכנו אנחנו נותנים הערכת שעות מדויקת לעלות הפרויקט וצפי לביצוע. בדרך כלל ההצעה שלנו כוללת גם את תיאור ההזדמנות, גודל השוק ועלות תכנית שיווק. ניתן להשתמש באפיון זה גם לקבלת מימון מקרנות המדינה. אין ספק שאנחנו רואים בעצמנו כשותפים להצלחה של המיזם ומבינים את גודל האחריות שלנו על הצלחתו. הגישה מאפשרת לנו להקים מיזמים מצליחים עם אחוזי הצלחה גבוהים

אנו יותר מנשמח להפגש ולחשוב יחד על עתידו של הרעיון שלך ולעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה עבורך

לקביעת פגישת ייעוץ ללא חיוב וללא התחייבות

צרו קשר
058-4481366

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366