apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

מילות מפתח: המכנה המשותף בין קידום אתרים לבין שיווק תוכן

מילות מפתח

חברות רבות שמנהלות אתרים באינטרנט נוהגות להפריד בין אסטרטגיות קידום אתרים לבין שיווק תוכן. מצב זה יוצר שתי התנהלויות נפרדות בכל תחום, ולעיתים אף עלול להביא להתנגשויות וקונפליקטים בין השניים. אולם האמת היא שקידום אתרים ושיווק תוכן הולכים יד ביד, ושני התחומים הללו יכולים להביא את התוצאות הטובות ביותר לכל אתר אך ורק כאשר הם משולבים זה בזה.

בכל פעם שאתם רוצים לפרסם מאמר או פוסט חדש באתר, לא די בכך שתבדקו מה הם הטרנדים החמים מבחינת נושאים בקרב הגולשים או מה עונה לצרכי קהל היעד בצורה הטובה ביותר; אלא עליכם גם לקחת בחשבון לאילו תכנים יש את הסיכויים הגבוהים ביותר לצבור קישורים ולמצוא את מילות החיפוש המתאימות.

הדרך הטובה ביותר לשלב בין קידום אתרים לבין שיווק תוכן מתחילה במילות המפתח. על פיהן ניתן לקבוע באילו נושאים יש להתמקד, והן אלה שאמורות להביא לעמודים הללו את קהל היעד שיקליד אותן בהמשך במנוע החיפוש. איך מוצאים את מילות המפתח המתאימות ביותר אשר יעניקו לכם יתרון תחרותי ויסייעו לכם להבין לכמה קישורים פנימיים תזדקקו בגוף התוכן על מנת לשפר את דירוג העמוד בגוגל? בעזרת מספר צעדים פשוטים:

  1. בדקו מהו המצב הנוכחי שלכם בגוגל

הצעד הראשון הוא לחקור אילו מילות מפתח כבר מביאות לכם תנועת גולשים והמרות. אם יש לכם חשבון גוגל אנליטיקס, תוכלו לאתר מילות מפתח כאלה בקלות יחסית – לפחות את אלה שמביאות לכם את הטראפיק לאתר. על מנת להבין אילו מילות מפתח גם מייצרות עבורכם את ההמרות, יתכן ותזדקקו לכלי קידום אתרים נוספים, כגון SEMrush, Ahrefs ודומיהם.

  1. מצאו מילות מפתח קשורות

לאחר שגיליתם מהן מילות המפתח שכבר עובדות היטב עבורכם, זהו הזמן לחפש מילות מפתח רלוונטיות נוספות שיש להן קשר לאלה שמצאתם בשלב הקודם. כך למשל אם הבנתם שמילות מפתח הקשורות לשיווק תוכן הביאו לכם שיעורי המרה גבוהים, תוכלו ליצור תוכן נוסף שמתבסס על מילות מפתח קשורות אליהן. זאת משום שמילות המפתח הקשורות משקפות בצורה הטובה ביותר את התנהגות קהל היעד שלכם, ועל כן יש להן פוטנציאל גבוה להגדיל את מספר הלקוחות שיגיעו אל האתר שלכם.

יש מספר דרכים לאתר את מילות המפתח הקשורות הללו. הדרך הפשוטה ביותר היא לבדוק את ההשלמה האוטומטית של גוגל, או באופן ידני על ידי הקלדת מילות מפתח מסוימות באיטיות בשורת החיפוש ורישום על דף מהן ההצעות האוטומטיות שגוגל מציע, או באמצעות כלים זמינים ברשת דוגמת AnswerThePublic.com. ככל שתנסו יותר וריאציות של מילות מפתח קיימות, כך תקבלו יותר רעיונות לנושאים חדשים ליצירת תוכן.

  1. בדקו מה מצב התחרות בתוצאות החיפוש

משיש בידכם את רשימת מילות המפתח שכבר עובדות עבורכם ורשימה של מילות מפתח קשורות שמהן תגזרו את הנושאים הבאים בהם יעסוק התוכן שלכם, עליכם לבחור מתוכן את מילות המפתח שיאפשרו לכם להתברג במיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל.

כלי שימושי שיכול לסייע במשימה הוא SEMrush Keyword Difficulty tool, אשר יגלה לכם עד כמה קשה התחרות עבור כל מילת מפתח בהתבסס על נראות האתר בתוצאות החיפוש האורגניות. עם זאת, על מנת לקבל תמונה מדויקת, לא יהיה מנוס מהשקעת זמן מה מול טבלת אקסל וביצוע מספר פעולות נוספות:

ראשית הכינו רשימה של כל הדומיינים והעמודים שמדורגים כרגע בתוצאות החיפוש של גוגל עבור כל מילת חיפוש שבחרתם בשלב הקודם. לאחר מכן בדקו מה מספר הדומיינים המפנים לכל אחד מהם (בעזרת כלים כגון Ahrefs  או Majestic Bulk Backlink Checker  המאפשרים ניתוח קישורים רבים בבת אחת). ולבסוף, על מנת לקבל תמונה ברורה ביותר אודות אופי התחרות על כל מילת מפתח, פשוט העיפו מבט בתוצאות החיפוש עצמן.

כעת אתם יודעים כמה דומיינים מפנים (referring domains) אתם זקוקים לכל פיסת תוכן שלכם על מנת לשפר את הדירוג שלכם בגוגל: פשוט ראו כמה דומיינים מפנים כאלה יש למתחרים שלכם כרגע.

סיכום

לא קל לעקוף בדירוג של גוגל את האתרים הגדולים, החזקים, האמינים והותיקים. אבל מי בעצם אמר שצריך? באפשרותכם לעבוד עם מה שיש לכם: לנתח את מילות המפתח שמביאות לכם תנועת גולשים והמרות כדי להגדיל מכירות; לאתר מילות מפתח נוספות שבהן כדאי לכם להשקיע; להעריך את ביצועי האתר על ידי בחינת מספר הדומיינים המפנים אל כל פיסת תוכן בתוכו ולהרחיב אודות הנושאים שמעניינים את קהל היעד שלכם.

אל תחששו להתנסות בכלי קידום אתרים חדשים, שכן הם יכולים לסייע לכם למנף ולשפר את תוצאות העבודה הקשה שלכם. פקחו עין על המתחרים, פעלו בתבונה ובצעדים מחושבים תוך ביצוע פעולות מושכלות על מילות החיפוש שלכם ויצירת תוכן משובח ובעל ערך למשתמש – וגם אתם תמצאו את עצמכם מטפסים גבוה יותר ויותר בתוצאות החיפוש של גוגל ושל מנועי חיפוש נוספים.

רוצים לדעת עוד על קידום אתרים? אולי ללמוד בעזרת קורס קידום אתרים אחד על אחד?

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366