apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

058-4481-366

כתיבת אפליקציה לאנדרואיד

כתיבת אפליקציה לאנדרואיד

טלפון כבר מזמן הפך להיות החבר הכי טוב שלנו, בייחוד ויש בו כל כך הרבה כלים נוחים שעושים את החיים שלנו קלים יותר. אם גם אתם שוקלים לפתח כלי שאמור לחולל שינוי בחיים של אחרים הכתבה הזאת בשבילכם – כיצד צריך להתבצע תהליך כתיבת אפליקציה לאנדרואיד כך שהאפליקציה שלכם תהפוך להצלחה

שלב ראשון – מבינים מיהו לקוח קצה ומה הוא אמור להשיג בעזרת האפליקציה שתבנו

בסופו של דבר הצלחה של אפליקציה נקבעת לפי מידת שביעות הרצון של המשתמשים לכן בשלב זה חשוב מאוד להגדיר מדויק מי הולך להשתמש באפליקציה. מה עולם המושגים שלו. מהן המטרות והציפיות שלו מאפליקציה. מה צריכה להיות הנראות על מנת שיהיה קל למשתמש לעבוד עם האפליקציה שלכם.

בשלב זה מציירים את המסכים, מגדירים את הפעילות של כל מסך ומסך ומה קורה בתהליכים מאחורי הקלעים. כיצד האפליקציה אמורה לתקשר עם המשתמש, אילו התראות צריכות להתקבל ומתי ומה האינטרקציה בין המשתמשים באפליקציה עצמה. הגדרות תפקידים, שליחת מיילים, סמסים, דוחות ועוד.

שלב שני – בחירת פלטפורמה ליישום ובניית אפיון טכני ראשוני

בשלב זה לפי הגדרות ודרישות לאפליקציה בוחרים את שיטת היישום המתאימה ביותר לאפליקציה. האופציות הקיימות הן פיתוח בשפת מקור לאפליקציות שדורשות ביצועים מעולים, עיבוד מידע מיידי ושימוש ברכיבי קלט פלט של המכשיר, או לחלופין ביצועי גרפיקה מיוחדים. למשל משחקים, אפליקציות המצלמה, מקליט שיחות וכו.

 או לחלופין פיתוח בפלטפורמה היברידית – בדרך כלל מפתחים בשפת ביניים ומתרגמים על ידי מחולל מיוחד לאפליקציה אנדרואיד ואייפון בהתאמה. אפליקציות אלה זולות משמעותית אך יותר משתלמות כאשר רוב הלוגיקה נמצאת בצד השרת, אפליקציות עתירות מידע ומשתמשים כאשר רוב הלוגיקה היא אינטראקציה בין המשתמשים השונים במערכת. למשל רשתות חברתיות, אינדקס עסקים, צ’אטים ומסנג’רים.

בשלב זה מכינים אפיון טכני ראשוני אשר מחק את הפונקציונליות בין צד השרת לצד הקליינט ונותן הערכת שעות לביצוע. ככל שהאפיון הטכני יהיה מדויק ומעמיק יותר כך הערכת שעות ביצוע תהיה מדויקת יותר.

שלב שלישי – שלב היישום

שלב זה מחלקים בין מתכנתים השונים שאחראים כל אחד על החלק שלו, או לחלופין עובדים עם מתכנתי FULL STACK בפרויקטים קטנים יותר. את השלב זה מחלקים לשלבי ביניים כאשר בכל השלבים מפתחים טסטים אוטומטיים על רכיבים השונים של המערכת ומריצים תסריטי בדיקות על חלקים שונים שכבר פותחו על מנת לוודא עבודה תקינה של מערכת. מומלץ שתסריטי הבדיקות יוגדרו על ידי מנהל מוצר כמו כן מומלץ שהמתכנתים יבינו היטב את אופן פעולת המערכת ברמה העסקית על מנת שיוכלו לאתר תקלות בעת תכנות.

שלב רביעי – שלב הבדיקות הראשוני

בשלב זה מותקנת אפליקציה אצל צוות קטן של משתמשים . מטרתם לאתר את מירב התקלות והשינויים הנדרשים על מנת שהאפליקציה תעבוד בצורה תקינה. לפעמים מקצים לכך צוות בדיקות מנוסה שעובד מול תסריט בדיקות שנכתב על ידי מנהל צוות בדיקות. או לחלופין המזמין מקצה מספר משתמשים ומגדיר תסריטי בדיקות. באפליקציות המשלבות חישובים תקופתיים מומלץ מאוד להשקיע השלב הבדיקות על מנת לכסות את רוב מקרי הקצה האפשריים. כאן ניסיון מנהל מוצר בפיתוח מערכות עתירות חישוב מהותי מאוד. כמו כן חשובה הבנה מעמיקה של תהליך לוגי שעומד מאחורי האפליקציה. דיוק בשלב זה יחסוך הרבה טעויות בהמשך.

שלב חמישי – שלב הרצה ראשוני

בשלב זה מפרסמים את האפליקציה כמוצר בטא ונותנים לקבוצת לקוחות קטנה להתנסות בו. זהו שלב שבו עובדים על מערכת חיה והמטרה לקבל עדויות וחוות דעת של משתמשי הקצה. בשלב זה האפליקציה כבר אמורה לעבוד בצורה תקינה והמטרה של השלב לשפר את חוויית המשתמש. כלומר חשוב לשמור על קשר אישי עם משתמשים ראשונים או לחלופין להקליט את תנועות העכבר עם מערכת אוטומטית או לבנות מנגנון התראה על תקלות מובנה בתוך האפליקציה. שלב זה צריך להיות ארוך מספיק על מנת שתגיעו למסקנה שהמוצר מוכן להפצה גדולה יותר אך קצר מספיק בשביל לא להדליף מידע מיותר למתחרים פוטנציאלים.

מומלץ לפחות 20% מתקציב הפיתוח לשלב החמישי ולפחות 5% לשלב האחרון, על מנת לא לחרוג מתקציבי פיתוח ולאפשר הרצה תקינה של הפרויקט. לכן כבר בשלב האפיון מדרגים את סדר החשיבות של הפיצ’רים השונים ומשאירים את ה-80% החיוני לשלמות המוצר.

שלב שישי – הגשה לחנויות וקמפיין פרסום

שלב שבו האפליקציה שלכם עולה לפרסום מקיף בשלב זה האפליקציה כבר צריכה להיות נוחה ותקינה, ומספר התקלות צריך להיות מצומצם מאוד. עם זאת מומלץ בשבועות הראשונים לשמור על תקציב שעות פתוח מול חברת הפיתוח על מנת ששינויים ותיקונים ייכנסו מהר לייצור.

כאשר בוחרים בית תוכנה חשוב לוודא זמינות של העובדים וניסיון מקצועי של בית התוכנה בהרמת פרויקטים חדשניים. ניסיון והבנה בשיווק מהווים גורם מכריע להצלחת הפרויקט.

 

לפני שאנחנו מתחילים לעבוד עם היוזם של הפרויקט אנחנו תמיד בודקים כדאיות כלכלית ומנסים לעזור לו לבנות מיזם מצליח מהשנה הראשונה שלו בחיים. לכן אנחנו מעניקים ללקוח שלנו אפיון עסקי ראשוני למיזם ללא עלות. המטרה שלנו לעזור ליוזם להחליט האם הרעיון שלו בשל לפיתוח ולהשלים את המרכיבים החסרים בפאזל לפני שהוא מקבל את ההחלטה החשובה של פיתוח המיזם, בין אם מדובר על אפליקציה או תוכנה מתקדמת. במידה ואנחנו מוצאים יחד שהפרויקט שלם ובשל לפיתוח, על בסיס אפיון עסקי שהכנו אנחנו נותנים הערכת שעות מדויקת לעלות הפרויקט וצפי לביצוע. בדרך כלל ההצעה שלנו כוללת גם את תיאור ההזדמנות, גודל השוק ועלות תכנית שיווק. ניתן להשתמש באפיון זה גם לקבלת מימון מקרנות המדינה. אין ספק שאנחנו רואים בעצמנו כשותפים להצלחה של המיזם ומבינים את גודל האחריות שלנו על הצלחתו. הגישה מאפשרת לנו להקים מיזמים מצליחים עם אחוזי הצלחה גבוהים

אנו יותר מנשמח להפגש ולחשוב יחד על עתידו של הרעיון שלך ולעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה עבורך

לקביעת פגישת ייעוץ ללא חיוב וללא התחייבות

צרו קשר
058-4481366

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו התקשרו עכשיו 058-4481366